Na projektu pracují bakaláři a magistři, účast doktorandů pravidla nepovolují. Úkolem každého týmu je svůj původní vůz podstatně inovovat. Práce na projektu začíná po skončení posledního ročníku, tedy v září. Brzy začne testování Dragonu 5. Počítá se se závody v Německu, Maďarsku, ČR a Itálii.

Formule z VUT má nyní ve srovnání s loňskem nový motor. Studenti použili jednoválcový s turbodmychadlem. „Patříme k jedněm z mála na světě, kteří se pro něj rozhodli. Motor jsme si sami vyvinuli a zvažujeme, že si jej necháme patentovat," uvedl další člen týmu tvůrců vozu Lukáš Fryšták.

K dalším změnám patří nové zavěšení podvozku a úpravy aerodynamiky. Formule by měla být nejen hbitější, ale i lépe ovladatelná. Použity na ni byly ty nejmodernější materiály.

Dragon 5

Dragon 5

FOTO: Václav Šálek, ČTK

Koncem července by se Dragon 5 mohl zúčastnit závodů v německém Hockenheimu, kam se tým může registrovat jen na základě úspěšného zvládnutí vědomostní zkoušky. Koncem srpna se pak pojede obdobný závod v maďarském Györu, od 3. do 6. září na něj navazuje závod v Mostu, za nímž je pak závod v italském Varano de'Melegari podporovaný značkami Ferrari nebo Maserati.

Loni se týmu z VUT dařilo. V Německu získal 11. místo v Design prezentaci, v níž se hodnotí technické znalosti týmu. Sedmé místo obsadil tým v kruhovém testu, jenž je zaměřený na sílu podvozku. Z Maďarska si studenti přivezli páté místo ve vytrvalostním závodě. Loni skončili se svým Dragonem 4 na 80. místě z celkových 600 účastníků, mírně si polepšili.