Při vývoji silničního supersportu Praga R1R konstruktéři vycházeli z parametrů a konceptu závodního okruhového speciálu Praga R1 a inspirovali se jeho jízdními vlastnostmi. R1R má, stejně jako okruhová Praga R1, celokarbonový monokok, který splňuje bezpečnostní požadavky okruhových speciálů. Kvůli zlepšení jízdních vlastností na silnici je motor ale proti okruhové verzi zabudován v nosném rámu.

R1R by měla mít poměr výkon/hmotnost převyšující 550 koní na tunu, což je údaj vyšší než u Ferrari Enzo a srovnatelný s Bugatti Veyron.

Praga R1R

Praga R1R

FOTO: Praga Cars

Nový supersport absolvoval v polovině března homologaci a je tak prvním silničním osobním automobilem značky Praga vyrobeným od roku 1947. S původní Pragou má nový vůz společnou jen značku a logo, které Praga-Export získala od zaniklého výrobce v roce 2006. Do původního výrobního areálu Pragy ve Vysočanech se produkce nevrátila.

Praga Cars vzniklo přejmenováním slovenského výrobce Race4Slovakia, do kterého vstoupil tuzemský vývozce zbraní Praga-Export. Společnost se zabývá výrobou závodních i hobby motokár a sportovních aut pro okruhové závody. Praga-Export vlastní polovinu firmy Praga Cars, druhou polovinu vlastní společnost KFW Biometric Technologies Limited registrovaná na Kypru.

Praga R1

Praga R1 - závodní verze

FOTO: Praga Cars