TPCA je nadále silně proexportní. Většina jejích aut směřuje do zemí západní a jižní Evropy, zhruba polovina do Velké Británie a Nizozemska. „Věřím, že v příštím roce nějaké vozy přidáme, závisí to však na trhu,“ uvedl generální manažer výroby karoserií TPCA Pavel Hortlík.

Firma pracuje na tři směny šest dní v týdnu. Kapacita závodu se tak zvýšila na 300 tisíc vozů ročně. Hortlík uvedl, že segment minivozů dosáhl už zřejmě svého dna. TPCA na něm v Evropě drží zhruba pětinový podíl. Hortlík uvedl, že firma ještě může v závislosti na poptávce zrychlit výrobu na lince.

Podle Hortlíka roste na trhu konkurence a mezi odběrateli je tlak na nízkou cenu. Kolínská automobilka TPCA letos v květnu zahájila sériovou výrobu nové generace vozů Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1. Modernizace závodu pro výrobu nových modelů si vyžádala investice přes šest miliard korun a očekávaný růst výroby přinese 700 nových pracovních míst.  První generace vozů se v TPCA vyráběla od roku 2005.