Technologickým dárcem Fiatu 500X, který si konkuruje třeba s yetim, je Jeep Renegade. Na délku má 425 centimetrů, vysoký je 161 cm a široký rovný metr osmdesát. Zavazadelník nabídne průměrných 350 litrů.

K dispozici bude jak pohon předních kol, pro vybrané motorizace pak bude 500X k dispozici jako „čtyřkolka“ s mezinápravovou spojkou. Fiat předpokládá dvě verze – jednu s lakovanými nárazníky, druhou s výraznými ochrannými plasty. Podobné je to i v případě omlazeného yetiho.

Fiat 500X

Fiat 500X

FOTO: Fiat

Fiat 500X

Fiat 500X

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Prodej na stovce trhů

Zpočátku se nový model bude nabízet s benzínovými motory – 1.4 Turbo (140 k/104 kW) a stejným motorem naladěným na 170 koní. Naftové agregáty zastupuje 1.6 MultiJet II (140 koní) a dvoulitr s výkonem jen o 20 koní vyšším než u základního „nafťáku“. Silnější benzínový a nejsilnější turbodieselový motor budou spojeny s devítistupňovým automatem (v historii Fiatu poprvé). Později přijdou i další motorizace

Nový model se bude vyrábět v italské továrně Melfi (Potenza), kdy a za kolik se začne prodávat, však zatím není jisté. Co však lze předpovědět se stoprocentní jistotou, je prodej na stovce světových trhů včetně USA.

Fiat 500X

Fiat 500X

FOTO: Fiat

Fiat 500X

Fiat 500X

FOTO: Fiat