Hlavní obsah

Mercedes-Benz ukázal nové vito, nabízí se ve třech různých délkách

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Třetí generace vita nabízí kromě tří délek také unikátní výběr poháněné nápravy. Na výběr jsou totiž všechny tři možnosti: pohon předních nebo zadních kol, případně verze 4x4.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Vito (2014)

Článek

Nové vito se nabízí ve třech různých délkách. V porovnání s předchůdcem je tento model, ze kterého vychází již dříve představená třída V, vždy o 140 mm delší. Vito má blíže k užitkovým automobilům, rozdíly proti třídě V ale nejsou velké - tedy pokud vám nevadí nelakované nárazníky nebo méně luxusní interiér. Odlišná patrně bude i nabídka komfortní výbavy, osm airbagů ale dostanete i k tomuto modelu.

Zpátky k novému vitu: vybírat lze ze tří délek - 4895 mm, 5140 mm a 5370 mm. Výška je u všech modelů maximálně 1910 mm, což znamená, že není problém zajet do podzemních garáží či automatických myček (limit dva metry). V nabídce je čistě dodávková verze bez zadních sedadel a prosklení druhé řady oken, tak verze pro převoz cestujících.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Vito (2014)

Je libo předokolku, zadokolku nebo čtyřkolku?

Užitečná hmotnost se liší podle pohonu a celkové hmotnosti. Nejlepší je v této disciplíně verze s pohonem zadních kol a celkovou hmotností 3,2 t. Ta totiž umožňuje odvézt až 1369 kg nákladu.

Unikátní v daném segmentu je možnost vybrat si z předního nebo zadního pohonu, případně verzi 4x4. Zadní pohon je vhodnější pro jízdy s vysokým zatížením a taháním těžších přívěsů, přední pohon je lehčí (a nejspíš bude i levnější), nabízí lepší trakci u málo zatíženého vozidla. Na výběr je i verze s oběma poháněnými nápravami, která se uplatní v lehčím terénu a zajistí nejlepší trakci na nezpevněném či méně adhezním povrchu.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz třídy V (2014)

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Vito (2014)

Pět naftových motorizací, základem přeplňovaná šestnáctistovka

Vybírat lze ze šestistupňové manuální převodovky, pro některé varianty je možné zvolit i sedmistupňový automat. Nabídka výhradně naftových motorizací zahrnuje de facto dva čtyřválce, ovšem výkonových variant je o dost více. Základem je pouhá šestnáctistovka původem od Renaultu, která se nabízí ve verzích 65 kW (88 k) a 84 kW (114 k).

Druhou možností je verze se čtyřválcem se zdvihovým objemem 2,15 litru, uloženým vpředu podélně. Tento model je k dispozici ve třech výkonových stupních: 100 kW (136 k), 120 kW (163 k) a 140 kW (190 k).

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Vito (2014)

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám