Nový motor s interním kódem M178 má suchou hmotnost 209 kilogramů a splňuje emisní normu Euro 6. Jde o dvakrát přeplňovaný osmiválec se čtyřmi ventily na válec, jehož zdvihový objem činí 4 litry (přesně 3982 ccm). Výkon vrcholí při 6250 otáčkách a má hodnotu 510 koní (375 kW). Točivý moment má nejvyšší hodnotu 650 Nm a je dostupný mezi 1750 až 4750 otáčkami.

Osmiválec s kompresním poměrem 10,5:1 bude možné vytočit k hranici 7200 otáček. Technickou zajímavostí je, že stěny válců jsou pokryty velmi tenkou vrstvou nanokrystalů, což výrazně snižuje tření. Turbodmychadla Borg Warner umístil Mercedes mezi hlavy válců.

Stejný motor jako AMG GT dostane později i nové C63 AMG ve všech karosářských verzích - kupé, sedan, kabrio a kombi. Jako první se ale popisovaného motoru dočká právě AMG GT, světovou premiéru předpokládáme začátkem října na pařížském autosalonu.