Hlavní obsah

Trident Iceni: stovka za 3,7 s, jede až 306 km/h a spaluje naftu

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Pro většinu lidí neznámá britská automobilka Trident představila hned tři verze modelu Iceni - fastback, roadster a kombi. Všechny verze pohání 6,6litrový dieselový osmiválec naladěný na 400 koní (320 kW), v silnějších verzích až na 669 koní (492 kW).

Foto: Trident

Trident Iceni (2014)

Článek

Značka Trident vznikla v šedesátých letech minulého století, její nová historie se začala psát v roce 2005. Nyní se do prodeje dostává (zatím jediný novodobý) model Iceni, který se nabízí hned ve třech karosářských verzích – fastback, roadster a kombi (u něho zatím chybí oficiální snímky).

Pod kapotami všech tří verzí duní dieselový motor, podle britské malosériové automobilky mezi sériovými auty nejvýkonnější na světě. Výkon naftového osmiválce činí 400 koní, točivý moment má hodnotu 952 Nm točivého momentu.

Zrychlení na 96 km/h je pak otázkou 3,7 sekundy, coby nejvyšší rychlost se pak na rychloměru ukáže číslice 306 km/h. V nabídce je i verze naladěná na výkon 669 koní a točivý moment na 1428 Nm. Která náprava je poháněná (či zda to jsou obě), ale výrobce kupodivu neuvádí.

Foto: Trident

Trident Iceni (2014)

Dojezd 3218 km je nejspíš tiskovou chybou

Výrobce se chlubí spotřebou 4,1 litru nafty na sto ujetých kilometrů, oficiální tisková zpráva dokonce hovoří o dojezdu na jednu nádrž přes tři tisíce kilometrů (3218 km). To druhé číslo zní poněkud nepravděpodobně, to by palivová nádrž musela mít objem větší než 130 litrů...

Převodovka je samočinná a má šest rychlostních stupňů. Zajímavost: při 110 km/h točí motor pouhých 980 otáček za minutu. Brzdy jsou na přání karbon-keramické, hmotnost ani jedné ze tří variant ovšem výrobce neudává. Ve výbavě nechybí řada luxusních prvků, základní cena začíná na částce 3,2 miliónu korun.

Reklama

Výběr článků

Načítám