Čtyřválcová jedna-šestka s tradičním označením D-4D nabídne 111,5 koně (83 kW) při 4000 ot./min. a 270 Nm při 1750 až 2250 otáčkách. Stejně jako oba další nafťáky má i tento čtyři válce, 16ventilový rozvod, vstřikování typu common rail a splňuje „pouze” emisní normu Euro 5 („šestka” je platná až od letošního září).

Motor je spřažen se šestistupňovou manuální převodovkou a proti dvoulitrovému turbodieselu je lehčí o 20 kilogramů.

Motor 1,6 l D-4D DPF

Motor 1,6 l D-4D DPF

FOTO: Toyota

V Česku chce Toyota za model Verso s motorem 1.6 D-4D od 479 900 korun (zaváděcí cena). Rozdíl proti výkonnějším (ovšem žíznivějším) turbodieselům činí u druhého výbavového stupně Active 20, respektive 60 tisíc korun.

Podrobnosti o všech třech turbodieselech dostupných pro verso najdete v tabulce; ze spolupráce BMW a Toyoty vzešla pouze šestnáctistovka, ostatní dva pocházejí z vlastního vývoje japonské automobilky.

Tři dieselové motory pro verso
Zdvihový objem (ccm)
1598 19982231
Výkon (kW/k)
82 (112)/4000 91 (124)/3600110 (150)/3600
Toč. moment (Nm)
270/1750-2250 
 310/1600-2400 340/2000-2800
0-100 km/h (s)
12,7  11,310,1
Max. rychlost (km/h)
180185195
Spotřeba - město (l/100 km)
 5,5 5,9
 8,0
Spotřeba - mimo město (l/100 km) 3,9 4,4
 5,5
Spotřeba - kombinovaná (l/100 km) 4,5 4,9
 6,4
Cena ve výbavě Active (Kč)
 504 900
524 900
564 900