Článek
Čtyřválcová jedna-šestka s tradičním označením D-4D nabídne 111,5 koně (83 kW) při 4000 ot./min. a 270 Nm při 1750 až 2250 otáčkách. Stejně jako oba další nafťáky má i tento čtyři válce, 16ventilový rozvod, vstřikování typu common rail a splňuje „pouze” emisní normu Euro 5 („šestka” je platná až od letošního září).
Motor je spřažen se šestistupňovou manuální převodovkou a proti dvoulitrovému turbodieselu je lehčí o 20 kilogramů.
V Česku chce Toyota za model Verso s motorem 1.6 D-4D od 479 900 korun (zaváděcí cena). Rozdíl proti výkonnějším (ovšem žíznivějším) turbodieselům činí u druhého výbavového stupně Active 20, respektive 60 tisíc korun.
Podrobnosti o všech třech turbodieselech dostupných pro verso najdete v tabulce; ze spolupráce BMW a Toyoty vzešla pouze šestnáctistovka, ostatní dva pocházejí z vlastního vývoje japonské automobilky.
Tři dieselové motory pro verso | |||
---|---|---|---|
Zdvihový objem (ccm) | 1598 | 1998 | 2231 |
Výkon (kW/k) | 82 (112)/4000 | 91 (124)/3600 | 110 (150)/3600 |
Toč. moment (Nm) | 270/1750-2250 | 310/1600-2400 | 340/2000-2800 |
0-100 km/h (s) | 12,7 | 11,3 | 10,1 |
Max. rychlost (km/h) | 180 | 185 | 195 |
Spotřeba - město (l/100 km) | 5,5 | 5,9 | 8,0 |
Spotřeba - mimo město (l/100 km) | 3,9 | 4,4 | 5,5 |
Spotřeba - kombinovaná (l/100 km) | 4,5 | 4,9 | 6,4 |
Cena ve výbavě Active (Kč) | 504 900 | 524 900 | 564 900 |