Dosud Mercedes-Benz nabízel nejvýše sedmistupňový automat, honba za nižší spotřebou ale žene výrobce do množství rychlostních stupňů, které byly dříve nepředstavitelné. Devítistupňový automat má v nabídce Land Rover, Porsche zase prodává manuální převodovku se sedmi rychlostními stupni.

Převodovka Mercedesu 9G-Tronic s kapalinovým měničem momentu snižuje hlučnost i otáčky motoru, otázka je, jak se změnila dynamika. Mercedes udává, že při rychlosti 120 km/h na devátý stupeň točí motor cca 1350 otáček za minutu, což je jistě působivá hodnota. Kombinovaná spotřeba paliva má hodnotu 5,3 l/100 km.

Později bude tato převodovka ve většině mercedesů

Nová převodovka je stejně velká jako původní sedmistupňový automat a dovede přenášet točivý moment až 1000 newtonmetrů. Technickou zajímavostí, která pomohla snížit hmotnost převodovky, je fakt, že pouzdro kapalinového měniče je vyrobeno ze slitiny hliníku, skříň převodovky je pak zhotovena ze slitiny hořčíku.

Převodovka 9G-Tronic je koncipována pro pohon zadních i všech kol, včetně hybridních pohonů bez možnosti vnějšího dobíjení (tzv. plug-in hybrid) i s ní . V následujících letech bude používána téměř ve všech modelových řadách a s téměř všemi motory, uvedla německá automobilka.