Článek
Nejnižší výbava Basis se dodává pouze k základní benzínové dvanáctistovce. Pětidveřová verze je dražší o pět tisíc korun (akční nabídka), v případě standardních cen je to o 12 tisíc více.
Nové třídveřové modely jsou ale o pár tisíc levnější než právě uváděný Leon SC. Kupříkladu třídveřový Hyundai i30 stojí od 279 990 korun. Kia pro_ceed, postavená na stejném technickém základu jako i30, stojí v akci 269 980 korun.
Sériová výbava Leonu SC na českém trhu zahrnuje mimo jiné ESP, systém kontroly tlaku vzduchu v pneumatikách, airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy vpředu, kolenní airbagy, elektricky ovládaná okna bočních dveří a elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka.
Výbavová linie Reference k tomu přidává klimatizaci, rádio Entry s 5" dotykovým displejem a 4 reproduktory, multifunkční volant, vyhřívání vnějších zpětných zrcátek a dělená a sklopná zadní sedadla.
Kratší o 35 mm
V porovnání s pětidveřovým modelem je rozvor nového Leonu SC (Sports Coupé) kratší o 35 milimetrů. Délka vozu tak činí 4,23 metru, a přestože by Seat patrně chtěl Leon SC prezentovat jako samostatný model, jde pouze o jinou karosářskou verzi s totožnou technikou.
Bez zajímavosti není, že pro Leon SC jsou v příplatkové výbavě k dispozici světlomety s diodami LED pro všechny osvětlovací funkce. Mimochodem, zavazadlový prostor s objemem 380 litrů má stejný objem jako u pětidveřové varianty, praktičnost je však logicky nižší než u „pětidvířka“.
Převodovky jsou v nabídce celkem čtyři v závislosti na konkrétní motorizaci: pětistupňová nebo šestistupňová manuální převodovka a dále dvouspojkové automatické DSG se šesti nebo sedmi rychlostními stupni. Výkon se u všech verzí přenáší na přední kola.
V nabídce výhradně čtyřválce
V nabídce jsou výhradně čtyřválcové motory s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním. Jde o agregáty s obchodním označením TDI a TSI se zdvihovým objemem od 1,2 do 2,0 litru. Motor 1,6 TDI dosahuje nejvyššího výkonu 77 kW (105 k) a maximálního točivého momentu 250 Nm. K dispozici je dále 2,0 TDI – s výkonem 110 kW (150 k) a točivým momentem 320 Nm.
Benzínové modely zahrnují 1,2 TSI ve dvou verzích - 63 kW (86 k) nebo 77 kW (105 k). Dále je v nabídce 1,4 TSI - 90 kW (122 k) a točivý moment 200 Nm. K dispozici je i verze téhož motoru s výkonem 103 kW (140 k) a 250 Nm.
Vrcholem je čtyřválec 1,8 TSI - 132 kW (180 k) a 250 Nm; ten se ale bude nabízet až později stejně jako 1,6 TDI s výkonem 66 kW (90 k).
Konstrukce podvozku je stejná jako u již prodávané pětidveřové verze. Vpředu je náprava se vzpěrami McPherson uložená v pomocném rámu, zatímco varianty s motory o výkonu až 110 kW (150 k) mají vzadu konstrukčně jednodušší vlečená ramena spojená torzní příčkou.
Silnější motorizace mají zadní víceprvkovou nápravu, kterou měly dřívější modely standardně pro všechny verze. Je to stejná situace jako v případě třetí generace Škody Octavia, respektive VW Golf a Audi A3.