Hlavní obsah

Seat začal prodávat třídveřový model Leon, ceny startují na 295 tisících

Novinky, maž

Nový Seat Leon SC se v Česku prodává od 294 900 korun (zaváděcí cena). Nový model je stejně jako pětidveřový leon k dispozici ve čtyřech stupních výbavy - Basis, Reference, Style a FR.

Foto: Seat

Seat Leon SC (2013)

Článek

Nejnižší výbava Basis se dodává pouze k základní benzínové dvanáctistovce. Pětidveřová verze je dražší o pět tisíc korun (akční nabídka), v případě standardních cen je to o 12 tisíc více.

Nové třídveřové modely jsou ale o pár tisíc levnější než právě uváděný Leon SC. Kupříkladu třídveřový Hyundai i30 stojí od 279 990 korun. Kia pro_ceed, postavená na stejném technickém základu jako i30, stojí v akci 269 980 korun.

Foto: Seat

Seat Leon SC (2013)

Sériová výbava Leonu SC na českém trhu zahrnuje mimo jiné ESP, systém kontroly tlaku vzduchu v pneumatikách, airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy vpředu, kolenní airbagy, elektricky ovládaná okna bočních dveří a elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka.

Výbavová linie Reference k tomu přidává klimatizaci, rádio Entry s 5" dotykovým displejem a 4 reproduktory, multifunkční volant, vyhřívání vnějších zpětných zrcátek a dělená a sklopná zadní sedadla.

Kratší o 35 mm

V porovnání s pětidveřovým modelem je rozvor nového Leonu SC (Sports Coupé) kratší o 35 milimetrů. Délka vozu tak činí 4,23 metru, a přestože by Seat patrně chtěl Leon SC prezentovat jako samostatný model, jde pouze o jinou karosářskou verzi s totožnou technikou.

Bez zajímavosti není, že pro Leon SC jsou v příplatkové výbavě k dispozici světlomety s diodami LED pro všechny osvětlovací funkce. Mimochodem, zavazadlový prostor s objemem 380 litrů má stejný objem jako u pětidveřové varianty, praktičnost je však logicky nižší než u „pětidvířka“.

Foto: Seat

Seat Leon SC (2013)

Převodovky jsou v nabídce celkem čtyři v závislosti na konkrétní motorizaci: pětistupňová nebo šestistupňová manuální převodovka a dále dvouspojkové automatické DSG se šesti nebo sedmi rychlostními stupni. Výkon se u všech verzí přenáší na přední kola.

V nabídce výhradně čtyřválce

V nabídce jsou výhradně čtyřválcové motory s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním. Jde o agregáty s obchodním označením TDI a TSI se zdvihovým objemem od 1,2 do 2,0 litru. Motor 1,6 TDI dosahuje nejvyššího výkonu 77 kW (105 k) a maximálního točivého momentu 250 Nm. K dispozici je dále 2,0 TDI – s výkonem 110 kW (150 k) a točivým momentem 320 Nm.

Benzínové modely zahrnují 1,2 TSI ve dvou verzích - 63 kW (86 k) nebo 77 kW (105 k). Dále je v nabídce 1,4 TSI - 90 kW (122 k) a točivý moment 200 Nm. K dispozici je i verze téhož motoru s výkonem 103 kW (140 k) a 250 Nm.

Foto: Seat

Seat Leon SC (2013)

Vrcholem je čtyřválec 1,8 TSI - 132 kW (180 k) a 250 Nm; ten se ale bude nabízet až později stejně jako 1,6 TDI s výkonem 66 kW (90 k).

Konstrukce podvozku je stejná jako u již prodávané pětidveřové verze. Vpředu je náprava se vzpěrami McPherson uložená v pomocném rámu, zatímco varianty s motory o výkonu až 110 kW (150 k) mají vzadu konstrukčně jednodušší vlečená ramena spojená torzní příčkou.

Foto: Seat

Seat Leon SC (2013)

Silnější motorizace mají zadní víceprvkovou nápravu, kterou měly dřívější modely standardně pro všechny verze. Je to stejná situace jako v případě třetí generace Škody Octavia, respektive VW Golf a Audi A3.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám