Úpravu má na svědomí divize McLaren Special Operations. Výkon zůstal stejný, změn ale přece jenom pár najdete. Nejedná se tedy jen o přidání dvou plaketek s číslem 50, jak by se mohlo zdát. Ty najdete nejenom na bocích auta. Pravdou je, že jiný je třeba i přední nárazník. Je jinak tvarovaný, v jeho dolní části byl použit díl z karbonu.

Jiná jsou i kola, která jsou proti standardní verzi odlehčená a ušetřila celkem dva kilogramy neodpružené hmotnosti. Vpředu mají průměr devatenáct palců, vzadu jsou ještě o jeden palec větší.

McLaren 12C Spider v limitované edici 50

McLaren 12C Spider v limitované edici 50

FOTO: McLaren

Brzdy jsou u této edice standardně karbon-keramické, vpředu je jejich velikost 394x36 mm, vzadu pak 380x34 mm. Uvnitř jsou karbonové doplňky a nezbytná plaketa odkazující na padesátileté výročí.

Motor zůstal beze změn

Pohon vozu má na starost 3,8litrový osmiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly. Celkový výkon činí u kupé i otevřené verze shodných 625 koní a 600 Nm točivého momentu. Motor se nechá vytočit až do 8500 otáček, točivý moment je dostupný od 3000 do 7000 otáček.

McLaren 12C Spider v limitované edici 50

McLaren 12C Spider v limitované edici 50

FOTO: McLaren

Výkon se přenáší na zadní kola prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové automatické převodovky. Kupé „umí“ 333 km/h, v případě otevřené verze se musíte spokojit s – na roadster už tak extrémními – 329 km/h. Spotřeba paliva je u obou verzí stejná – 11,7 litru na 100 ujetých kilometrů, stejně jako zrychlení 0–100 km/h za 3,1 sekundy.

Limitovaná edice se dodává výhradně ve třech barvách – stříbrné, černé a oranžové. Každé auto dostanete s podpisem hlavního designéra McLarenu Franka Stephensona, jiný je také klíč.

McLaren MP4-12C

McLaren MP4-12C – standardní verze

FOTO: McLaren

Ceny za limitovanou edici začínají na částce 5,6 miliónu (kupé), respektive 6,2 miliónu korun (spider). V Česku McLaren nemá zastoupení, nejbližší tuzemští zájemci najdou v sousedním Německu.