Dvoulitrový motor BiTurbo využívá dvě turbodmychadla – malé a velké, která pracují buď samostatně, nebo společně. Malé turbodmychadlo se rychle roztáčí v oblasti nízkých otáček motoru, aby bylo dosaženo rychlého nárůstu plnícího tlaku.

Opel uvádí, že při 1500 otáčkách je k dispozici 80 procent točivého momentu (tj. 320 Nm, celkem motor přenáší 400 Nm). Motor má výkon 143 kW, tj. 195 koní. Třetí generace systému přímého vstřikování paliva common-rail s maximálním vstřikovacím tlakem 2000 barů využívá piezoelektrické vstřikovače.

Motor CDTI BiTurbo

Motor CDTI BiTurbo

FOTO: Opel

Jako první se tohoto motoru dočkal model Insignia, test najdete v našem starším článku. [celá zpráva]

V případě rodinného modelu dovede Zafira Tourer s motorem BiTurbo CDTI zrychlit až na 218 km/h. Normovaná spotřeba v kombinovaném cyklu činí zajímavých 5,6 l/100 km. Na stovku zrychlí zafira za 8,9 s a dobré je i pružné zrychlení – kupříkladu zrychlení z 80 km/h na 120 km/h na pátý převodový stupeň trvá 8,5 sekundy.

Nejsou to samozřejmě hodnoty, ze kterých by si zákazníci „sedli na zadek“, na rodinné MPV se spotřebou kolem 5,6 litru (v praxi dle zkušeností se stejným motorem v insignii počítáme kolem 6,5 – 7 litrů) to je ale velmi zajímavé.

Nová motorizace se v tuzemsku objeví v dubnu, ceny začínají na částce 641 900 korun.