Hlavní obsah

Poprvé za volantem Hyundaie Santa Fe

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Hyundai začal od středy prodávat nové velké SUV s názvem Santa Fe. Krátce jsme druhé největší SUV v nabídce korejské automobilky vyzkoušeli. Jaká technika se skrývá za ostře řezaným vzezřením?

Foto: Hyundai

Hyundai Santa Fe (2012)

Článek

Nová generace Santa Fe je delší, nižší a širší než předchůdce, s nímž sdílí stejný rozvor 2700 mm. Litá kola mohou mít vůbec poprvé průměr 19 palců. Hyundai Santa Fe se bude nabízet ve dvou velikostech – kratší model měří na délku 4689 mm, na šířku 1880 mm a je vysoký 1679 mm. Prodloužená verze je určena až pro sedm cestujících a je o 216 mm delší, o 10 mm vyšší a o 5 mm širší. Zavazadelník má základní hodnotu 534 litrů.

Santa Fe je nejenom vizuálně mohutné auto, spoustu místa najdete i po usednutí dovnitř a platí to i pro zadní sedadla. Nad hlavou i před koleny mají běžně vzrostlí cestující spoustu volného prostoru.

Foto: Hyundai

Hyundai Santa Fe (2012)

Na dvacetikilometrové trati vedoucí výhradně po silnicích samozřejmě nešlo popisované auto příliš vyzkoušet, pravdou je, že první dojem je dobrý. Povedený je určitě vnější design, který už není tak zakulacený, ale má ostré tvary a působí trochu „zle“, což určitě není na škodu.

Z dálky si nový Hyundai Santa Fe zezadu možná spletete s Audi Q7, předek působí svébytně a jakkoliv je přední maska z designérského hlediska komplikovaná, je na ni hezký pohled.

Foto: Hyundai

Hyundai Santa Fe s předchozí generací

Interiér působí bytelně, a i když nenabídne prémiovou kvalitu jako třeba výše zmíněné Audi, nelze k němu mít výraznějších námitek. Uvnitř uvidíte měkčené plasty, lícování i výběr většiny materiálů rovněž snese kritické oko zákazníka hýčkaného německými SUV.

Snad jen volant by měl mít v Santa Fe lepší tvarování, první dojem z jeho držení nebyl úplně pozitivní. Navíc i v základním režimu nastavení posilovače je cítit, jak je zpětná vazba zprostředkovaná, respektive jak zcela chybí.

Vzadu víceprvkové zavěšení

Podvozek je složen z klasického McPhersonu vpředu, vzadu je víceprvkové zavěšení. Během jízdy auto nedrncalo, filtrování nerovností bylo na dobré úrovni a nové SUV i při dynamičtější jízdě na dálnici působilo stabilně. Na výsledný verdikt je ale třeba počkat na klasický test na známých silnicích.

Foto: Hyundai

Hyundai Santa Fe (2012)

Evropští zákazníci budou mít na výběr tři varianty motorů, včetně nového turbodieselu 2,0 CRDi VGT, který podle našeho tipu bude patřit k nejžádanější motorizaci. Tento motor se vstřikováním common-rail má výkon 110 kW / 150 k a točivý moment 383 Nm. Silnější 2,2 CRDI VGT nabídne 197 koní (145 kW) a 421 Nm (s automatickou převodovkou 436 Nm). Základní benzínový motor 2,4 GDI poskytne výkon 192 k (141 kW) a 242 Nm.

Šestistupňové převodovky

Převodovky jsou vždy šestistupňové, kromě automatu Hyundai potěší i příznivce manuálního řazení. Základní benzínový i naftový motor nemůžete dostat s pohonem všech kol, Hyundai zákazníky, kteří chtějí velké auto s off-road vzhledem, tlačí do toho, aby si koupili nejdražší motor v nabídce.

Mimochodem, když jsme nakousli ceník, nové Santa Fe v základní verzi s pohonem pouze předních kol s motorem 2,4 GDI stojí 699 990 korun, verze Style 4x4 2,2 CRDi je v nabídce za 849 990 korun. Je to o desítky tisíc více než u minulé generace, na druhou stranu už základní výbava je bohatá, potěší i pětiletá záruka.

Foto: Hyundai

Hyundai Santa Fe (2012)

Anketa

Ohodnoťte vzhled Hyundai Santa Fe (jako ve škole)
1
63,8 %
2
15,5 %
3
10,3 %
4
3 %
5
7,4 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 10512 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám