Prvními zákazníky nové generace čerpadel budou podle informací ČTK automobilky BMW a Mercedes. "Do dvou let by se závod měl stát největším světovým výrobcem této technologie," řekl jednatel společnosti a technický ředitel Václav Pixa. Bezuhlíkové, neboli elektronicky komutované čerpadlo má vyšší životnost a spolehlivost, přispívá k nižší spotřebě pohonných hmot a také snížení emisí CO2.

Jde tak o další významný krok poté, co firma před měsícem rozhodla, že českobudějovický závod Bosch bude do dvou let vyrábět baterie pro hybridní vozidla.

"Je to pro nás velká výzva. Je to bateriový článek, ten budeme nakupovat, pak je to modul, subjednotka a kompletní peg. Bude se to kompletně montovat u nás, zabezpečíme další rozvoj technologií, které částečně převezmeme a později budeme sami vyvíjet," uvedl Pixa.

Robert Bosch České Budějovice je nyní začleněn do dvou automobilových divizí skupiny Robert Bosch: GS - Gasoline systém a DS - Diesel systém. V rámci skupiny je také důležitým vývojovým centrem. Specializuje se na vývoj nádržových čerpadlových modulů. Ty tvoří až 45 procent ročního obratu společnosti.