Čtvrtá generace Range Roveru je dlouhá bez jednoho milimetru rovných pět metrů, rozvor náprav se blíží třímetrové hranici (2922 mm). Výška činí 1835 mm, šířka 1983 mm (včetně zrcátek 2073 mm). Zavazadlový prostor má normovaný objem 550 litrů, po sklopení zadních sedaček nabídne 2030 l.

Range Rover (2012)

Range Rover (2012)

FOTO: Land Rover

Jak už Land Rover prozradil dříve, nová generace je díky použití celohliníkové karoserie o těžko uvěřitelných 420 kilogramů lehčí. Pořád ale platí, že Range Rover je pořádný kus auta, v závislosti na zvolené motorizaci činí pohotovostní hmotnost od 2160 do 2360 kilogramů.

Čtyři motorizace

Potvrzené jsou čtyři motory. Naftové jsou dva - třílitrový šestiválec (258 k a 600 Nm) a 4,4litrový osmiválec (339 k a 700 Nm). Benzínové zastupují pětilitrový osmiválec a ten samý motor s přeplňováním kompresorem. Silnější z osmiválců má 510 k a 625 Nm, slabší se musí spokojit s největším výkonem 375 koní a 510 Nm. Silnější osmiválec má nejvyšší rychlost elektronicky omezenou na 225 km/h, omezovač lze ale nechat přímo automobilkou odblokovat na 250 km/h.

Všechny motory jsou spojené výhradně s osmistupňovým automatem. Krom nejslabšího dieselu (kapacita nádrže 85 l) je velikost nádrže nadstandardních 105 litrů.

Range Rover (2012)

Range Rover (2012)

FOTO: Land Rover

Všechny Range Rovery mají elektronicky řízený pohon všech kol, který standardně mezi nápravy rozděluje točivý moment v poměru 50:50. Nechybí redukční převodovka (poměr 2,93:1) a za příplatek lze pořídit i uzávěrku zadního diferenciálu. Brodit lze až 900 mm hlubokou vodou (dříve jen 200 mm), což jasně dokazuje, že RR je spíš luxusní off-road než SUV.

Range Rover (2012)

Range Rover (2012)

FOTO: Land Rover

Prodej nového Range Roveru začne v lednu 2013 (nyní jej lze předobjednat), výstavní premiéru si novinka „užije“ koncem září na prknech pařížského autosalonu.