O novém benzínovém litrovém tříválci Ford prohlašuje, že jde o nejhospodárnější motor v dosavadní historii automobilky. Motor o výkonech 74 kW (100 k) a 92 kW (125 k) vyrábí továrna v německém Saarlouis a v rumunské Craiově.

Jeho spotřeba dosahuje v případě modelu Focus 4,8 l/100 km, respektive 5,0 l/100 km v případě silnější verze. U C-Maxu udává Ford spotřebu 5,0 l, v případě větší verze Grand je to o 0,1 l / 100 km více. Otázkou je, jakou spotřebu bude mít řidič při svižnější jízdě a jaká bude životnost tohoto agregátu. Tříválce mají také obecně problémy s kultivovaností, respektive nežádoucími vibracemi (viz motor 1,2 HTP od Škody).

Motůrek (Ford o něm tvrdí, že jeho půdorys je velký jako list papíru A4) využívá přeplňování turbodmychadlem a přímého vstřikování paliva do válců. Točivý moment motoru dosahuje nejvyšší hodnoty 170 Nm v rozmezí 1400 až 4500 otáček. Motor váží pouhých 97 kilogramů.

Tříválec zvítězil v posledním ročníku ankety Engine of the Year (Motor roku). Anketu vyhlašuje odborný magazín Engine Technology International a o výsledcích rozhoduje hlasování 76 novinářů z pětatřiceti zemí celého světa. Ve třináctileté historii ankety Engine of the Year je to poprvé, kdy v ní zvítězil Ford.