Metoda SmartFix najde uplatnění právě při poškozeních karoserie po krupobití, kdy jsou plechy posety mnoha důlky, které vypadají na první pohled neopravitelně.

Specialisté dokážou promáčklá místa vyrovnat, a to bez poškození laku. Odpadá tak klasická metoda, kdy se mění celé kusy karoserie, prohlubně se kytují a auto se musí znovu lakovat, čímž vozidlo při dalším prodeji ztrácí část své hodnoty.

Postup, kterému se také říká PDR (Paintless Dent Removal), spočívá ve vytlačování poškozených míst zevnitř za pomocí speciálního náčiní, nebo ve vytahování prohlubní reverzním kladivem s využitím plastové přísavky.

Pojišťovny ujišťují, že pro opravy tisíců aut po krupobití jsou jejich smluvní servisy dobře vybaveny.

„Karoserii při použití této technologie není nutné přestříkávat, což samozřejmě opravu výrazně zlevní. Přísavky je ovšem možné použít jenom u malých důlků. V případě těch hlubokých se poškozené díly karoserie prostě musí vyměnit,“ řekl v úterý Právu přejímací technik jednoho z pražských smluvních autoservisů.

Na otázku, jestli při vytažení přísavkami nehrozí nebezpečí, že zimními mrazy lak popraská a bude se pak muset stejně přestříkat, technik odpověděl: „To nemohu potvrdit ani vyvrátit. Nám se takový případ ještě nestal.“

Následky bouře s krupobitím na pražském Chodově

Následky bouře s krupobitím na pražském Chodově

FOTO: Pro Novinky.cz Tweakman

Kroupy poničily nejen karoserie aut, ale mnohým vozidlům i čelní či zadní skla. Například Kooperativa proto začala organizovat přednostní opravy těch automobilů, které o skla přišly. „S autem poďobaným kroupami lze nějaký čas jezdit, i když vozidlo nevypadá dobře, ale bez skla ne,“ vysvětluje vedoucí pobočky Kooperativy na pražském Opatově František Daníček.