Slepičí vejce jsou pro muže velmi nebezpečná
Muži středního věku, kteří sní týdně více než sedm vajec, riskují, že zemřou předčasně. Ti, kteří trpí cukrovkou, by vajíčka neměli jíst vůbec, uvádí se ve studii publikované v časopise American Journal of Clinical Nutrition.
Bezpečné je konzumovat maximálně šest vajec týdně.
FOTO: claire-cameron.com
čtvrtek 3. července 2008, 6:19 - WASHINGTON
Pokud máte rádi vajíčka a dopřáváte si jich víc než jedno denně, raději je po někom hoďte," varuje Dr. Robert Eckel z Coloradské university.
Bývalý předseda Americké kardiologické společnosti, ale dodává: "Mějte na paměti, že je to potravina jako každá jiná. Ani dobrá, ani špatná, ale všeho s mírou."
Tým harvardských vědců sledoval po dobu dvaceti let celkem 21 327 mužů, kteří souhlasili s tím, že je budou informovat o svém způsobu života. Během této doby 1 550 z nich dostalo infarkt, 1 342 mozkovou mrtvici a 5 000 zemřelo. Ukázalo se, že ti, kdo jedli více než sedm vajec týdně, měli o 23 procent vyšší pravděpodobnost, že během dvaceti let zemřou. Diabetici dokonce o 100 procent.
Velcí jedlíci byli zároveň obéznější, více kouřili a pili alkohol a naopak méně sportovali. Což jsou faktory zvyšující riziko předčasné smrti.
Žena
Poradíme vám, jak se zbavit potravinových molů neboli zavíječů Video
Otevřete si vločky a vyletí motýlek, rozbalíte sušené ovoce a najdete v něm pavučinky? Pokud ano, byli jste napadeni potravinovými...
Michelle Williamsová: Marilyn Monroe toužila být něčím víc než sexy bohyní Video
O jejím výkonu v titulní roli snímku Můj týden s Marilyn se stále mluví v superlativech. Díky ní měla jednatřicetiletá Michelle Williamsová...
Upnuté džíny mohou způsobit vážné neurologické problémy
Nošení upnutých kalhot z velmi tuhé džínoviny, které nositele od pasu dolů doslova zaškrcuje, může vyvolat vážné neurologické potíže....



