S dokrmováním miminek by se nemělo spěchat kvůli hrozbě obezity
Další dobrý důvod, proč dítě kojit co nejdéle, našli dánští vědci. Čím později začne potomek přijímat pevnou stravu, tím spíše se v dospělosti vyhne obezitě.
Ideální prý je plně kojit dítě až do jeho půl roku
FOTO: www.profimedia.cz
čtvrtek 21. ledna 2010, 8:00 - Kodaň
Dosavadní výzkumy zastávaly teorii, že kojení je ochranou proti tloušťce, jejich výsledky ale zatím nebyly dostatečně průkazné.
Světová zdravotnická organizace a Americká pediatrická akademie doporučují plně kojit alespoň půl roku a do té doby nepřilepšovat miminku ničím jiným. Mnoho rodičů ale začíná s přikrmováním dřív.
"Čím později začne dítě dostávat doplňkovou stravu, tím nižší je riziko, že v dospělosti bude trpět nadváhou," vysvětluje Dr. Kim Fleisher Michaelsonová z Kodaňské univerzity.
Michaelsonová se svým týmem zkoumala zdravotní údaje 5 068 mužů a žen narozených v Kodani v letech 1959 až 1961. V té době se rodičům doporučovalo, aby děti dokrmovali od čtyř měsíců, mnozí to ale dělali ještě dřív.
Vyšlo však najevo, že v jednom roce měly déle kojené děti nižší BMI (index tělesné hmotnosti) - což je standardní ukazatel případné obezity.
Experti zjistili, že věk, ve kterém začnou rodiče dávat svým potomkům různé druhy potravin, má vliv na BMI i v dospělosti.
"Ve 42 dvou letech se nebezpečí obezity snižuje o pět až deset procent s každým měsícem, o který se prodloužilo kojení," vysvětluje Michaelsonová a dodává: "Myslím, že nejlepší je nezačínat s dokrmováním před půlrokem věku. Může se stát, že miminko potřebuje doplňkovou stravu dřív, nikdy by k tomu ale nemělo dojít před čtvrtým měsícem."
Žena
Poradíme vám, jak se zbavit potravinových molů neboli zavíječů Video
Otevřete si vločky a vyletí motýlek, rozbalíte sušené ovoce a najdete v něm pavučinky? Pokud ano, byli jste napadeni potravinovými...
Michelle Williamsová: Marilyn Monroe toužila být něčím víc než sexy bohyní Video
O jejím výkonu v titulní roli snímku Můj týden s Marilyn se stále mluví v superlativech. Díky ní měla jednatřicetiletá Michelle Williamsová...
Upnuté džíny mohou způsobit vážné neurologické problémy
Nošení upnutých kalhot z velmi tuhé džínoviny, které nositele od pasu dolů doslova zaškrcuje, může vyvolat vážné neurologické potíže....



