Za dvě minuty dvanáct vydal remorkér Beskydy troubením pokyn k napnutí tažných lan. Pásová vozidla poté s pomocí remorkéru příď lodě hladce natočila proti proudu, následně byl Albis od mostu odtažen.

Lukáš Hradský, spolumajitel společnosti Evropská vodní doprava (EVD), sdělil, že jejich loď má povolení pro plavbu na nejbližší loděnici. „Pojedeme do Děčína, kde loď vytáhneme na sucho, provedeme revizi motoru a převodovky a zjistíme, jaký je její technický stav,” uvedl Hradský

Teprve poté bude EVD řešit náklady na celou akci. Nejdražší bude podle Hradského pomoc německých hasičů. „Odhaduji vše na zhruba milión korun až dva milióny korun, ale žádná faktura nám zatím nepřišla,” řekl.

Z české nákladní lodi, která uvízla u Albertova mostu v Drážďanech, se 21. března podařilo vyložit všech 800 tun soli. S vyproštěním samotného plavidla bude pomáhat bude český kolesový remorkér Beskydy (v pozadí) a dva vyprošťovací tanky.

Z české nákladní lodi, která uvízla u Albertova mostu v Drážďanech, se 21. března podařilo vyložit všech 800 tun soli. S vyproštěním samotného plavidla bude pomáhat český kolesový remorkér Beskydy (v pozadí) a dva vyprošťovací tanky.

FOTO: Libor Zavoral, ČTK

Vyproštění lodě, které sledovaly stovky lidí, trvalo jen několik minut.

Vyproštění lodě, které sledovaly stovky lidí, trvalo jen několik minut.

FOTO: Libor Zavoral, ČTK

Albis není podle drážďanského dopravního muzea první lodí, která u Albertova mostu uvízla. Z dochovaných fotografií je patrné, že v letech 1916 a 1937 se udály stejné havárie. V březnu 1916 se člun s nákladem uhlí po bočním nárazu do pilířů prolomil, což vedlo ke zkáze plavidla.

Zástupce ředitele drážďanského Vodního a plavebního úřadu (WSA) Karsten Wild i tak podle deníku Bild považuje nynější incident za výjimečný. Podle WSA je nynější havárie na Labi v Sasku nejhorší od roku 1978.

Česká nákladní lodi, která uvízla u Albertova mostu v Drážďanech. Před vyproštěním z ní bylo potřeba vyložit 800 tun soli.

Před vyproštěním z lodi bylo potřeba vyložit 800 tun soli.

FOTO: Libor Zavoral, ČTK

Pokud kontrola motoru neukáže žádný problém, loď se brzy vydá na plavbu do Česka. Přímo na místě se záchrannou operací pomáhalo i 12 českých hasičů, kteří obsluhovali vyprošťovací tanky a byli i na palubě plavidla.

Česká loď v době nehody převážela 800 tun soli, náklad se před záchranou musel vyložit. Vykládku komplikovaly problémy se sacím bagrem, neboť kvůli vlhku sůl hrudkovatěla a zařízení ucpala. [celá zpráva]