Na „lidskou chybu“ ukázalo už počáteční vyšetřování a stále se považuje za nejpravděpodobnější.

KOMENTÁŘE DNE:

Rozvrácená společnost? - Nad důsledky migrační krize se zamýšlí Thomas Kulidakis - Čtěte zde >>

Policie ale odmítla, že by někdo vypnul systém, který má automaticky vlaky zastavit, aby se nesrazily. Zařízení PZB 90, které bylo instalováno na německých tratích po srážce z roku 2011 u Magdeburku podle list Hannoveresche Allgemeine Zeitung údajně někdo přepnul do manuálního módu, takže nemohlo automaticky zastavit vlak, který projede na červenou, uvedl. Podle listu za nehodu „mohla fatální chyba dispečera na stavědle v Bad Aiblingu“, kde se ovládají výhybky.

Policie to ale označila za ”čistou spekulaci: „Opusťte to, odmítáme to.”

Záchranáři u troske vlaků u Bad Aiblingu

Záchranáři u trosek vlaků u Bad Aiblingu

FOTO: Michael Dalder, Reuters

Z havarovaných vlaků už byly vyzvednuty dvě černé skříňky a jejich záznamy se zkoumají. Třetí skříňka chybí. Ve středu ale začnou německé dráhy Deutsche Bahn odstraňovat trosky vlaků, na místo vyslaly dva jeřáby.

Havarované vlaky u Bad Aiblingu

Havarované vlaky u Bad Aiblingu

FOTO: Michael Dalder, Reuters

Počet potvrzených obětí na trati mezi Holzkirchenem a Rosenheimem podle středečního ranního sdělení stoupl na jedenáct, pak ale policie popřela, že by byla nalezena nezvěstná osoba. Může jít o jinou oběť.

Při neštěstí bylo zraněno 81 lidí. Desítka jich zůstává v kritickém stavu. [celá zpráva]