Unikátní objev. Vědci nalezli neznámý druh dinosaura

Caracas

Mezinárodní skupina vědců objevila v západní Venezuele pozůstatky unikátních masožravých dinosaurů. Objevený druh nazvaný „Tachiraptor admirabilis“ obýval naši planetu asi před 200 milióny lety. Pozůstatky byly odkryty po téměř 20 letech zkoumání lokality.

BEZ KOMENTÁŘE: Unikátní objev. Věci nalezli nové druhy dinosaurůVideo: Reuters

Vědci v západní Venezuele nalezli pozůstatky kyčle a holenní kosti druhu Tachiraptor admirabilis na počátku října. Jedinci nově objeveného druhu měli podle odhadů měřit 1,5 metru.

„Byl to úžasný zážitek, když jsem vzal do ruky první úlomek a dotkl jsem se holenní kosti tvora, který nebyl nikdy předtím spatřen. Když jsme pak nalezli pánev, okamžitě jsme věděli, že se jedná o nový poznatek ve vědě a zcela nový druh. Mohu s velkou hrdostí říci, že se jedná o druh Tachiraptor admirabilis,“ popisuje svůj zážitek Ascanio Rincon z Ústavu pro vědecký výzkum ve Venezuele.

Rodové jméno tohoto druhu pochází z venezuelského státu Táchira, ve kterém byla fosílie nalezena. Samotné slovo raptor bývá překládáno jako dravý pták, často se však přejímá pro dravé dinosaury. K domněnce, že venezuelský druh byl dravý, vedl tvar nalezených kostí.

Vědci se domnívají, že Tachiraptoři žili na samém úsvitu éry dinosaurů a mohli tudíž být předky i hrozivého Tyrannosaura rexe. Objevitelé věří, že pokračující vykopávky z vulkanických hornin mohou odhalit další fosílie, a tedy nové poznatky pro vědu.