Máme důkaz o existenci mimozemského života, oznámil vědec NASA

Novinky, pst

Astrobiolog NASA Richard B. Hoover oznámil, že získal nezvratný důkaz existence mimozemského života. Jde o fosilní bakterii, kterou objevil při zkoumání velmi vzácného meteoritu CI1 - na Zemi je podle serveru Yahoonews takových meteoritů pouze devět.

"Myslím, že to ukazuje, že život je mnohem více rozšířen a není omezen jen na Zemi," prohlásil Hoover televizi FoxNews.com, který studuje meteority již deset let, svůj objev zveřejnil v časopise Journal of Cosmology.

Hoover meteorit odrolil a skenoval elektronovým mikroskopem, který odhalil zkamenělé zbytky mikroorganismů. Tyto mikroorganismy se většinou podobají těm pozemským. Nicméně našly se i druhy, které se k ničemu známému přirovnat nedaly. Přesto se zdá, že život se mohl i jinde ubírat podobnými cestami jako na Zemi. Od toho se odvíjejí spekulace, zda má život na Zemi vesmírný původ.

Fosilizované stopy mimozemského života byly oznámeny již dříve, ale často byly zpochybněny jako neprůkazné. Objev byl nyní s předstihem předán široké vědecké komunitě k oponentuře a jejich komentáře mají být zveřejněny na internetu.

Hlavní spor se může rozvinout především v otázce, odkud meteorit doopravdy pochází. Někteří odborníci upozorňují, že může jít úlomek, který byl kdysi vymrštěn ze zemského povrchu a po miliónech let se na Zemi vrátil.