Ten mu přinesl svůj tisícistránkový rukopis, v němž Perkins rozeznal obrovský potenciál a začal s ním na něm pracovat. „Vy byste zkrátil i Tolstému Vojnu a mír!“ křičí divoký Wolf v boji o každé slovo a formulaci své budoucí knihy K domovu se dívej, anděli. Ale Perkinsonova trpělivost s mužem, jehož považuje za génia, nemá hranice a nakonec se mezi oběma muži vytváří pevné přátelství.

„Perkins needitoval běžné chyby, ostatně nebyl ani moc dobrý v gramatice, jeho práce na knihách byla především velmi kreativní,“ řekl o své postavě novinářům Firth, jehož hrdina je na rozdíl od Wolfa rodinně založený muž v obleku a věčném klobouku.

„Všichni prostě chtějí, abych tyhle seriózní role hrál. Kdyby mě z nich chtěl někdo osvobodit, klidně i vyskočím z dortu, ale zatím je to tak, že klobouk se stal skoro doslova součástí mojí osoby. Ale byli byste překvapeni, kolik variací dokážu v mantinelech strohého obleku najít,“ řekl se smíchem Firth.

Brit Law zase mluvil o tom, jak se pro roli učil jižanský akcent člověka ze Severní Karolíny. „Především jsem poslouchal nahrávky lidí ze stejné oblasti. Ostatně Lauřina rodina odtud pochází, ať řekne, jak mi to šlo,“ obrátil se na Linneyovou a ta ho pochválila.

Jak se podařilo debutujícímu filmaři získat tak skvělé obsazení, vysvětlil Michael Grandage velmi snadno: „Colin mě sám přemlouval, ať do toho jdu. Jeho agent je i agentem Nicole, takže si přečetla scénář a zavolala ještě dlouho předtím, než jsme spolu dělali představení Photograph 51. S Judem spolupracuji v divadle už dlouho a Lauru obdivuji a věřil jsem, že bude perfektní.“ A na otázku, zda není divné, když americké spisovatele hrají britští a australští herci odpověděl: „Vždyť se to dneska všechno prohazuje – Američanka Meryl Streepová hraje Margaret Thatcherovou!“