RECENZE: Indila má jistý projev a barevné inspirace

V neděli večer se v pražském Foru Karlín představila poprvé v České republice ve Francii žijící zpěvačka Indila. Její koncert nebyl dlouhý, stačil jí však na to, aby se profilovala jako pozoruhodná zpěvačka, která má jistý hlas a v hudbě jí není nic cizí.

Indila diváky v Praze nadchla.

Uvážíme-li, že ráda vystupuje s rapery, a přidáme fakt, že její hudební koktejl vlastně nemá zřejmý základ, nýbrž se v jednotlivých písničkách opírá o styly, které k myšlence a filozofii dotyčných kompozic padnou a pasují, představila se Indila, vlastním jménem Adila Sedraia, jako naprosto svobodná autorka i interpretka. Dodejme na částečnou vysvětlenou, že její rodové kořeny sahají do Indie, Kambodži, Egypta a Alžírska, takže je v tomto ohledu světoběžnice.

Její dosavadní tvorba je zachycena na několika singlech a v únoru vydaném debutu Mini World. Na něm působí trochu opatrně, jako by nechala svou hlasovou energii za rozhodnutím nahrát technicky obstojnou desku. Na pódium Fora Karlín však s přirozeným živelným drajvem operovala od první chvíle. Jakmile zazpívala úvodní melodii, publikum ji odměnilo potleskem a bylo patrné, že se zamilovalo do ní a ona do něho. Však si to také celý večer dávaly vzájemně najevo.

Zpěvačka byla ve svém výkonu naprosto přesvědčivá. Nehrálo roli, zda zrovna zpívá ve stylu r’n’b, popu, rocku, folku nebo arabského stylu rai. Z jejích písniček bylo také jasné, že se ráda nechává inspirovat world music, stejně tak bez obtíží ponechá některé skladby vystlat v hudebním doprovodu studenou elektronikou, kterou ale zahřívá svým vokálním projevem. A umí zpívat tak potichu, že by v sále bylo slyšet spadnout špendlík, kdyby nebylo kontraproduktivní ho na koncerty nosit.

První český koncert Indily byl dobrým znamením. Není pochyb, že se k nám bude ráda vracet. Naprosto po zásluze se jí ostatně dostalo vřelého přijetí od posluchačů, kteří mají v hudbě rádi barvy a pestro.

Jana Kirschner koncertovala v Praze po delší mateřské odmlce.

Nedělní hudební večer v Karlíně s vervou odstartovaly slovenské zpěvačky Kristina a Jana Kirschner. Zatímco ta první byla ve své pestrosti trochu nečitelná, byť hlasově jistá, Jana Kirschner nabídla skladby z alternativního dvojalba Moruša i nové koncertní úpravy svých největších hitů naprosto profesionálně. Tak to alespoň vypadalo navenek. Přesto se během koncertu několikrát na své doprovodné muzikanty mračila a dávala jim posunky najevo, že jí v jejich provedení chybí větší svěžest.

Kristína publikum rozehřála.

Indila
Forum Karlín, Praha, 24. května