Článek
V odsvěceném Kostele sv. Anny zazní provedení středověké morality Kdokoli, známé též pod názvem Jedermann či Everyman.
Přináší příběh člověka, jehož na vrcholu životních sil překvapí Smrt. Poslal ji sám Bůh, rozhněvaný tím, že lidé ztratili víru a utápějí své životy v hříchu. Je tedy třeba jim připomenout, že kdokoli z nás může být v kterémkoli okamžiku života předvolán před Boha, kde bude muset složit účet ze svých činů a úradků.
Obecný lidský příběh se od 15. století dočkal mnoha adaptací. Tentokrát zazní v podobě hry rakouského dramatika Huga von Hofmannsthala (1874 - 1929), který pozdně středověkou moralitu v roce 1911 zadaptoval pro významného režiséra Maxe Reinhardta. Od roku 1920 se pak Jedermann v jeho přepisu stal pravidelnou součástí Salcburského festivalu jako plenérová inscenace před tamním dómem.
Mnohovrstevnatý text inspiroval samozřejmě i řadu hudebních skladatelů, pro nynější inscenaci byla využita suita ze scénické hudby, kterou ke hře Kdokoli složil finský skladatel a letošní jubilant Jean Sibelius (1865 - 1957), a šest písní švýcarského komponisty Franka Martina (1890 - 1974) v živém provedení orchestru FOK pod taktovkou Marka Ivanoviče.
Inscenaci nastudovala režisérka Jaroslava Šiktancová s hercem Ivanem Řezáčem a pěvcem Romanem Janálem v hlavní roli, v dalších rolích hrají Daniela Kolářová, Marie Štípková, Lukáš Příkazký, Jaromír Meduna aj. Příběh se neodehrává ve středověkých, ale ryze současných kulisách, neboť i jeho poselství je stále aktuální, ne-li aktuálnější než v době jeho vzniku.