Hlavní obsah

Prostor u pražské magistrály se má na chvíli proměnit na veřejný bulvár

Novinky, tnk

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ruch u pražské magistrály se má na konci července na chvíli zklidnit. Centrum středoevropské architektury (CCEA) totiž na dva týdny uzavře prostor silnice u nejfrekventovanější pražské tepny, který se má proměnit ve vhodný veřejný prostor.

Foto: CCEA

Akce nepřinese žádná výraznější dopravní omezení.

Článek

Cílem akce je poukázat na neudržitelný stav v okolí magistrály. Od 26. 7. do 10. 8. 2013 budou v prostoru probíhat koncerty, workshopy pro děti i dospělé, autorská čtení, trhy a taneční vystoupení. Všechna vystoupení budou pro veřejnost zdarma.

Otevřenou scénu prozatímního uzavření magistrály zahájí výtvarná performance umělce Patrika Hábla, který vytvoří velkoplošnou malbu. Na magistrále budou umístěny dočasné instalace, prodejny a servisy.

Prostor bude také zpestřen městkou zelení. Veřejnost bude podle organizátorů vítána ke spoluúčasti na programu, vlastním vystoupením či vyjádřením se k proměně magistrály.

Foto: CCEA

V rámci projektu budou moci návštěvníci využít i relax zóny se zelení, která v oblasti hodně chybí.

„Usilujeme o změnu magistrály na městskou třídu - prostředí, kde se mísí auta, chodci, cyklisté, autobusy či tramvaje, kde jsou přes cestu přechody, kde jsou vysazeny stromy, instalovány lavičky, prostory před budovami jsou zaplněny bary, restauracemi, obchody, galeriemi i novými veřejnými městskými stavbami,” sdělila Yvette Vašourková, spoluzakladatelka CCEA.

Magistrála je problémem už řadu let

Tématu pražské magistrály a možnostem její přeměny se CCEA aktivně věnuje od roku 2010. Nejdřív otevřelo diskuzi na poli magistrátu, postupně se jednání přesunula na jednotlivé městské části a z těchto jednání loni vzešla Iniciativa pro humanizaci magistrály mezi MČ Praha 2, Praha 4 a Praha 7. Letos diskuzi přivádí do ulice, přímo na nejfrekventovanější místo severojižní spojky I. P. Pavlova.

Problému se dlouhodobě věnuje i iniciativa Auto*Mat, která prosazuje lepší prostředí pro kvalitní život ve městě a podporuje veřejnou, pěší i cyklistickou dopravu.

Foto: Novinky

Okolí I.P. Pavlova je rušným městským prostředím, kterému by omezení provozu rozhodně prospělo.

"Organizátor této akce, CCEA, nás o této akci informoval a my k tomuto projektu vyhotovovali stanovisko, kde jsme ocenili snahu organizátorů, ale zároveň je také upozornili na možná úskalí projektu. Místa konání happeningu – náměstí I. P. Pavlova a ulice 5. května - jsou nejrušnějšími částmi Prahy, je proto důležité, aby organizátor dbal na bezpečnost účastníků a aby akce nenarušovaly provoz na komunikaci," sdělila Lenka Grossová, koncepční specialistka v oblasti kultury z Magistrátu hlavního města Prahy.

Organizátor by měl podle ní například zvážit rozsah akce. ”Instalacemi lze oživit partery objektů, je však problematické jejich zasahování do komunikace či zabrání části komunikace," uvedla.

Navržený projekt, který měl přetíženou Severojižní magistrálu protínající centrum hlavního města svést pod zem i v oblasti Národního muzea, byl pražskými zastupiteli zatím zamítnut.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám