„Smyslem změn je obstát v nových podmínkách konkurence na televizním trhu. ČT se musí stát tahounem procesu, který nikdy neskončí,“ řekl předseda Rady Jiří Baumruk novinářům. „Program a jeho kvalita je to, co nám musí udržet stávající diváky a přivést další,“ dodal Janeček. Členové rady jsou s předloženou Janečkovou koncepcí restrukturalizace spokojeni.

V ČT teď postupně nastanou velké personální šachy. K poslednímu srpnu opouští ČT programová ředitelka a manažerka přípravy ČT2 Kateřina Fričová. Všechny programy prozatím povede Kristina Taberyová, dosavadní vedoucí výzkumu diváků a auditoria.

Program ČT1 začne řídit Radan Dolejš. Ředitelem programového okruhu ČT2 se stane současný personální šéf a bývalý předseda Rady ČT Jan Mrzena. Jako poradce bude mít bývalého ředitele Českého rozhlasu nebo Národní knihovny Vlastimila Ježka.

Od srpna začne zpravodajskému programu ČT24 šéfovat dosavadní vedoucí kanceláře generálního ředitele ČT a někdejší zpravodaj v USA Roman Bradáč. Současný ředitel zpravodajství Milan Fridrich se ujme funkce výkonného ředitele pro nová média (mj. internet, sociální sítě, portál ČT24, teletext atd.). Sportovní ČT4 povede jako dosud Jiří Ponikelský.

Šéfem všech programů bude Žádník

Janečkův tým doplní nováček, pověřený přípravou budoucí funkce ředitele programových okruhů, Radek Žádník. Má ekonomické vzdělání, pracoval v bance, ve firmě Deloite i v privátním finančním sektoru a bude se mj. starat o všechny netvůrčí aktivity televize. Žádník bude působit ještě o úroveň výše než ředitelé jednotlivých programů.

Dolejš se chce na programu ČT 1 soustředit na pořady pro děti a mládež, na pořady kvalitní, úspěšně reprízovatelné, jejichž licence lze nabídnout k prodeji jiným televizím i do světa. Chce posílit hrané dokumenty a zpřehlednit vysílací schéma, aby každý den měl svůj motiv. Například pondělí „mít přehled“, úterý „napětí“, středa „silné příběhy“, čtvrtek „chytrá zábava“, pátek „rodinný večer u televize“, sobota „velká sobotní noc“ a neděle „česká neděle“.

ČT dvojka si podle Mrzeny musí udržet „silnou značku“ a stát se výjimečnou službou pro výjimečné diváky. Motem pro práci zpravodajství se podle Bradáče musí stát „sebevědomě a s pokorou“. Ponikelský chce ve sportu „sledovat českou stopu“, zvýšit sledovanost, snažit se, aby bylo méně programových změn a hlavně nastartovat „mládežnické projekty“, aby mladí diváci chtěli sportovat.