Hlavní obsah

Reklama z České televize po roce 2010 nejspíš nezmizí

Právo, jp

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Generální ředitel České televize Jiří Janeček řekl v nedělních Otázkách Václava Moravce, že lze i po ukončení přechodu z analogového na digitální vysílání ze zisku z reklamy veřejnoprávní televize financovat jak kulturu, tak i fond pro podporu kinematografie, rovněž sport i digitalizaci archivu ČT. Původně se však uvažovalo, že po skončení přechodu z analogového na digitální vysílání reklama z České televize úplně zmizí.

Foto: Petr Horník, Právo

Podle Jiřího Janečka reklama z veřejnoprávní České televize zřejmě nezmizí.

Článek

Že by ČT mohla i nadále financovat české filmy, se tak úplně nelíbí komerční TV Nova.

„Měli se také oslovit noví hráči, aby se ČT mohla věnovat veřejnoprávním programům, 150 miliónů korun pro českou kinematografii je nesystémové opatření,“ uvedl v televizi Petr Dvořák, viceprezident CME a jednatel TV Nova.

Zároveň se opět obnovuje zájem zahraničních filmařů točit v České republice. „V poslední době se objevilo osmnáct projektů, z toho deset českých a zbytek zahraničních,“ řekla v pořadu Helena Fraňková, ředitelka odboru médií a audiovize ministerstva kultury ČR.

Zájem točit v ČT údajně projevil i herec Tom Cruise. Chtěl by u nás natočit Mission Impossible 4.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám