Hlavní obsah

Pop a punk v náručí psychedelie

Novinky, Stanislav Dvořák

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Paul Weller je jedním z hudebních chameleónů, u kterých nikdy nevíte, co čekat. Ani po padesátce nenasadil bačkory a nedělá středoproud, na desce Wake Up the Nation tvoří divoké eklektické mixy s psychedelickým obalem - místy fajn a místy až neúnosné.

Článek

Weller vyrůstal na The Who a Small Faces, dlouho byl punk-rockerem a v osmdesátých letech si odskočil k pop-jazzu a soulu. Nyní se nachází mimo kategorie. Jeho Wake Up the Nation je album politicky angažované a naštvané. Krátké a útočné tracky nemají potěšit, mají vyburcovat a není divu, že některé syntezátorové psychedelické pasáže a koláže zvuků i mluveného slova dopadají velmi ulítle.

Punkově laděné písně Moonshine a Wake Up the Nation zajistily zdařile řízný úvod desky, ale následná No tears To Cry napodobuje soul šedesátých let trochu neemotivně, bez duše a kouzla starých vinylů.

V dalších písních Weller zaběhne do funku, psychedelie, popu. Plní je nejmodernějšími studiovými zvuky, jenže to často nejsou ani tak skladby, jako spíše roztroušené (byť dobré) nápady, které po dvou minutách opakovaně plynou do fade outu, a to vyznívá bezradně. Můžete se donekonečna přesvědčovat, že se vám líbí, jak jsou "alternativní", ale s nejvyšší pravděpodobností si desku zase tak často nepustíte. Zásadnější melodie chybí.

Celkové hodnocení: 60 %

Reklama

Výběr článků

Načítám