Článek
Americký filmař na českém filmu oceňuje to, že se na kapitalismus dívá pronikavě, protože se odehrává v zemi, která jej teprve objevuje. On sám by prý něco takového natočit nedokázal, protože mu chybí odstup. "Spotřební kultura mne pravděpodobně uchvátila jako kohokoliv jiného. Ten film tak možná více promlouvá k nám než k lidem v České republice," podotkl Moore.
Na Českém snu, jenž v Česku po uvedení do kin vyvolal kontroverzní reakce, oceňuje i humor, který je podle něj v dokumentech vzácný. "Povzbuzuji filmové dokumentaristy k tomu, aby humor využívali více a více. Oni to ale dělají s nechutí, protože dokument podle nich musí být smrtelně vážný - musí prý být jako lék, který byste měli brát. Podle mě ale právě kvůli tomu nechodí do kina na dokumenty masové publikum," řekl Moore, který se sám humoru ve svých filmech rozhodně nebrání.
Mezi své další oblíbené snímky dokumentarista zařadil fiktivní dokument Borat z roku 2006, v němž britský komik Sascha Baron Cohen předstírá, že je kazašský reportér objevující Spojené státy. Moore posluchačům NPR doporučil i norské drama DeUsynlige z roku 2008 a americký dokument o válce ve Vietnamu nazvaný Hearts and Minds z roku 1974. Moore nicméně podotkl, že DVD příliš nemá rád, a pokud může, sleduje filmy v kině.
Americký filmař se naposledy představil v českých kinech s filmem O kapitalismu s láskou (2009), v němž se zabývá finanční krizí. V předchozím snímku Sicko z roku 2007 se zase věnoval americkému zdravotnictví.