Hlavní obsah

Dagmar Pecková a Susan Grahamová zpestřily festival Pražské jaro

Právo, Vladimír Říha

Festival Pražské jaro již finišuje a začátkem posledního víkendu připravil i dva koncerty s mimořádnými pěveckými výkony. Obě sólistky, naše Dagmar Pecková a Američanka Susan Grahamová, předvedly ve čtvrtek a v sobotu vždy v plném Rudolfinu vrcholné výkony.

Článek

Zatímco Pecková zpívala s Pražskou komorní filharmonií jako sólistka dvou písňových cyklů a PKF vedená Jiřím Bělohlávkem ještě přednesla dvě další díla, Grahamová měla k dispozici celý večer v komorním recitálu s klavíristou Skotem Malcolmem Martineauem.

Pecková přednesla cyklus Bohuslava Martinů

Pecková přednesla celý cyklus Bohuslava Martinů Nipponari napsaný skladatelem na japonskou poezii a čtyři písně ve francouzském originálu od Josepha Cantelouba ze sbírky Písně z Auvergne. Více možností ukázat přednosti svého projevu jí dal Canteloube, jehož písně vycházející z folklóru mají i vtip. PKF zazářila zejména v Haydnově symfonii č. 96 Zázrak.

Grahamová nadchla francouzskou písní

Večer Grahamové patřil francouzské písni, což možná obdivovatele operní hvězdy známé z Metropolitní opery a z televizních přenosů trochu zklamalo. Písně z jejího posledního alba Francouzské chvění ale ukázaly našemu publiku i méně známé stránky hudební Francie 19. a 20. století. S patřičnou dávkou lyriky, ale i temperamentu Grahamová nadchla sál.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám