Hlavní obsah

Rusalka jako cesta za poznáním

Právo, Radmila Hrdinová

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ve středu má na scéně pražského Národního divadla premiéru nastudování Dvořákovy Rusalky v režii šéfa operního souboru Jiřího Heřmana a pod taktovkou šéfdirigenta Pražské komorní filharmonie Jakuba Hrůši.

Článek

„Rusalku chápu jako cestu za poznáním, ze které už není cesty zpět,“ řekl Heřman. Není pro něho lyrickou pohádkou, ale dramatickým příběhem s motivy touhy a strachu. Nadčasové scénické pojetí má akcentovat protiklad světa nadpřirozených bytostí a světa lidí, v němž se čistá bytost těžko orientuje.

Titulní postavu ztvární Dana Burešová v alternaci s Marií Haan a Wiolettou Chodowicz. Pro mnohé diváky bude možná neobvyklé spojení rolí Ježibaby a Cizí kněžny do jedné postavy, kterou vytvoří Jolana Fogašová nebo Dagmar Pecková. „Záleží jen na rozsahu hlasu, aby obsáhl vysoké cé v Kněžně a hloubky v Ježibabě, jinak spojení těchto postav má svou logiku i dráždivost,“ řekla Pecková o dvojroli. 

Prince zazpívá Aleš Briscein nebo Valentin Prolat a Vodníka Martin Gurbaľ, Štefan Kocán či Miloslav Podskalský. Velkou roli v nové Rusalce má hrát choreografie Jana Kodeta a světelný design Daniela Tesaře. Druhá premiéra se koná 17. 5. a do konce sezóny se bude hrát ještě 6. a 10. června.

Reklama

Související témata:

Související články

Opereta se vrací do Státní opery

Návratem ke tradici uvádění operetních titulů ve Státní opeře Praha je čtvrteční premiéra Vivat, opereta! V režii Petra Kracíka se v ní spojily ukázky ze tří...

Výběr článků

Načítám