Hlavní obsah

Beyoncé přivezla slušnou show, arénu ale nenaplnila

Novinky, Stanislav Dvořák
Aktualizováno

Americká zpěvačka Beyoncé potěšila ve čtvrtek české fandy středoproudového R & B. Její moderní směska popu, soulu a rapu jí v Americe zaručuje postavení superhvězdy, ale v Česku nedokázala naplnit 02 Arénu. Češi si ještě stále ve větším měřítku nezvykli poslouchat černou muziku, a dokonce ani tu její vstřícnou formu, uhlazenou pro potřeby průměrného komerčního rádia, jakou reprezentuje sedmadvacetiletá kráska Beyoncé.

Foto: René Volfík, ČTK

Americká zpěvačka Beyoncé při svém pražském vystoupení

Článek

Koncert začal velkým úletem. Jak jinak nazvat zařazení tklivého Marka Ztraceného, typického "obyčejného českého kluka s kytarou" (případně s klávesami) jako předskokana k americké R & B hvězdě? Dokonce i v malých českých poměrech si lze představit alespoň deset vhodnějších předskokanů, kteří by odpovídali stylu večera, když už nic jiného.

Potom už nastoupila za velkých světelných efektů skutečná hvězda a od prvního okamžiku bylo jasné, že Beyoncé přijela ohromit. K tomu jí sloužily její dvě hlavní zbraně - famózní hlas s úctyhodným rozsahem a obrovská show - taneční, kostýmová i světelná. Jednou věcí ovšem  Beyoncé nemůže ohromit, a to je úroveň skladeb, zejména těch z posledního 2CD I am.. Sasha Fierce.

Foto: Petr Hloušek, Právo

Mořský příboj a gangsteři 

Dlouhonohá zpěvačka klouzala z jedněch šatů do druhých, třetích, čtvrtých... atd. Občas se objevila v obleku z tygří kůže, jindy zase ve svatebních bílých šatech. Za těžkotonážně romantických videoprojekcí s mořským příbojem (hranice kýče máme asi každý jinde) stačila ocitovat dokonce i Ave Maria. Faktem je, že by se se svým hlasem mohla živit i operou, ale proč by to proboha dělala, když takhle vystupuje na stadiónech a vydělává milióny dolarů?

Její velkolepé vystoupení bylo rozděleno do ucelených tanečnějších a baladických bloků. To mělo symbolizovat vnitřní rozštěpení zpěvačky na "zlobivou" drsňačku Sashu a druhé romantické ego. "Drsné" části byly o poznání nudnější, jednak jsou její taneční skladby zdrženlivě řečeno poněkud prostinké, jednak se vypiplané krasavici drsňáctví zkrátka nedá uvěřit. Když se Beyoncé tváří, že vyrostla na špinavé ulici mezi rappery a gangstery, působí to asi tak věrohodně jako Madonna se Standou Hložkem v bluesovém klubu.

Foto: Petr Hloušek, Právo

Foto: Petr Hloušek, Právo

Beyoncé předvedla energickou show.

Když ale rozjela soulové balady, bylo co poslouchat. Ze začátku ještě použila ty průměrné,  pořádné emoce ovšem přidala v If I Were a Boy a v té chvíli už lidé začali spontánně vstávat a tleskat. Po umělecké stránce byla vrcholem večera coververze At Last od kultovní zpěvačky Etty James, slavné průkopnice soulu z 50. a 60. let. Beyoncé měla tu čest hrát ji i ve filmu a její repertoár si nastudovala pečlivě. Před jejím podáním At Last uctivě smekám.

Beyoncé skutečně umí zpívat a ono slavné "učit se, učit se, učit se" Vladimíra Iljiče Uljanova může s klidem ignorovat. Jediná rada, kterou jí ještě lze nabídnout, je: "zpívej balady, balady, balady".

Foto: René Volfík, ČTK

Americká zpěvačka a její tanečníci vystřídali během večera několik desítek kostýmů.

Foto: Petr Hloušek, Právo

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám