Celoroční počty mrtvých klesaly vytrvale od roku 2008, tento trend se ale zastavil v roce 2014. Zatímco v roce 2013 bylo obětí 583, další rok se bilance zvýšila na 629 a loni mrtvých opět přibylo.

Před rokem 2008 se počet obětí havárií v Česku pohyboval většinou nad hranicí jednoho tisíce. I přes nárůst smrtelných nehod tak je počet úmrtí za loňský rok třetí nejnižší od roku 1961. Nejvíce lidí zemřelo na silnicích v roce 1969, kdy si nehody vyžádaly 1758 životů, a nejméně ve zmíněném roce 2013 s 583 mrtvými.

Nejtragičtějším dnem roku 2015 na českých silnicích byl čtvrtek 17. září, kdy zahynulo 11 lidí, z toho pět při srážce nákladního auta a dodávky na dálnici D1 na Vyškovsku.

Růst počtu nehod ministerstvo dopravy už loni utavilo pracovní skupinu, která by navrhla změny bodového systému. Měly by se zvýšit pokuty za nejzávažnější přestupky, přičemž ministr Dan Ťok v říjnu uvedl, že nejvyšší pokuty za překročení rychlosti o 40 km/h ve městě a 50 km/h mimo obec by mohly činit až 25 000 korun. Stejně vysoké by mohly být pokuty za vjezd na železniční přejezd, kde svítí červená.[celá zpráva]

I kvůli rostoucímu počtu nehod neprošel plán zvýšení maximální rychlosti na vybraných dálničních úsecích na 150 km/h. Zamítl to Senát. [celá zpráva]

Přesto ale od 1. ledna na některých silnicích maximální rychlost vzrostla. Z 90 na 110 km/h se zvýšila na vybraných úsecích silnic první třídy, které jsou čtyřproudové a protisměrné úseky mají oddělené svodidly.

V noci na pátek se také většina dosud rychlostních silnic přeměnila v dálnice, označují je zelené značky namísto modrých.

Počet obětí dopravních nehod v ČR
19931355
19941473
19951384
19961386
19971411
19981204
19991322
20001336
20011219
20021314
20031319
20041215
20051127
2006  956
20071123
2008  992
2009  832
2010  753
2011  707
2012  681
2013  583
2014  629
2015  669