Manažer plzeňského Prazdroje (dnes zde již nepracuje, pozn. red.), v jehož kauze soudy poprvé jasně řekly, že auto se v rukou agresora může stát zbraní, publicitu nevyhledává.

KOMENTÁŘE DNE:

Rozvrácená společnost? - Nad důsledky migrační krize se zamýšlí Thomas Kulidakis - Čtěte zde >>

„Nemám od něj zmocnění k tomu, abych řekla, jak to s ním teď je. Samozřejmě to vím, ale klient to nechce medializovat,“ řekla Právu jeho advokátka Lucie Hrdá.

Propuštěn byl už v únoru

Lacina nastoupil do vězení v červnu 2011 a na přelomu roku mu tak uplynula polovina trestu. Propuštěn byl už v únoru, od té doby mu běží podmíněný trest v délce tří let a čtyř měsíců. Trvá i sedmiletý zákaz řízení.

Byla mu stanovena zkušební doba 40 měsíců, za současného uložení dohleduZita Havíčková, Krajský soud v Praze

„Ing. Luboš Lacina byl podmíněně propuštěn z výkonu trestu odnětí svobody v trvání pěti let usnesením Okresního soudu v Třebíči ze dne 26. 2. 2014,“ potvrdila Právu Zita Havlíčková z kanceláře předsedkyně Krajského soudu v Praze.

Právě středočeský krajský soud Lacinu v listopadu 2010 v prvním stupni odsoudil za pokus o těžké ublížení na zdraví a jeho verdikt později potvrdil i Vrchní soud v Praze i Nejvyšší soud.

„Byla mu stanovena zkušební doba 40 měsíců za současného uložení dohledu. Usnesení nabylo právní moci dnem vyhlášení, tj. 26. 2. 2014, a tento den byl Ing. Lacina propuštěn,“ dodala Havlíčková.

Jednal ve zkratu, ale úmyslně

Lacina 22. března 2010 na 24. kilometru dálnice D1 směrem do Prahy vytlačil svým superbem v plné rychlosti z vozovky menší vůz zn. Mazda se dvěma pasažéry. Auto sjelo do pole a posádka jako zázrakem vyvázla jen s lehkými zraněními.

Lacina nervózně reagoval na to, že mazda příliš pomalu předjížděla vůz v pravém pruhu. Na auto se zezadu nalepil a po sérii vulgárních gest auto smetl z dálnice.

Incident zaznamenala kamera z nedaleké mýtné brány.

Luboš Lacina u soudu

Luboš Lacina u soudu

FOTO: Milan Malíček, Právo

Podle znalců byl přitom Lacina zkušeným řidičem se 750 tisíci kilometry ujetými bez nehody, navíc i duševně vyrovnaný. Podle všeho šlo v jeho případě o náhlé zkratové jednání.

„V ten zlomek vteřiny měl pocit, že řidičku je třeba vytrestat,“ řekl při odůvodnění rozsudku soudce Ivo Zelinka.

Trpišovský podle znalců mnohem nebezpečnější

Za mnohem nebezpečnějšího „predátora“ silnic označovali znalci dalšího řidiče usvědčeného z šikanování ostatních motoristů Aleše Trpišovského. Podnikatel s kmotrovskou poznávací značkou 2222 vybrzdil v prosinci 2010 na D 1  krátce po sobě dvě auta, z nichž jedno havarovalo.

Policii se hned začali hlásit i další svědci, kteří se s ním údajně na dálnici setkali. Soud však další skutky do verdiktu, jímž byla dvouletá podmínka, nezahrnul.

Podle znalců je Trpišovský agresivní a nespolehlivý řidič se sklony k impulzivnímu jednání. Jeho jízda ale nebyla podle soudu tak nebezpečná jako Lacinova.

Také Trpišovský si odpykává sedmiletý zákaz řízení, jeho podmínku mu však loni v lednu prominul v rámci amnestie prezident Václav Klaus.