Vedení se rozhodlo udělat kontrolní akci kvůli podezřelé nadměrné spotřebě pohonných hmot. Na vybraných šesti služebních autech proto nechalo v dubnu nainstalovat speciální sledovací systém.

„Věděl jsem o tom pouze já a můj zástupce. Výsledek nás samozřejmě překvapil,“ konstatoval šéf ostravských městských policistů Zdeněk Harazim.

Sledovací systém odhalil, že strážníci v některých autech trávili na odlehlých místech dlouhé hodiny. Přitom auta měla sloužit pouze k jejich přesunu do jiných okrsků, kde měli hlídkovat v terénu. „Zaznamenali jsme, že ve dvou případech stáli na jednom místě i 8,5 hodiny. Většinou se jednalo o dobu delší než 1,5 hodiny,“ uvedl Harazim.

Málem nestihli střídání směny

Není vyloučeno, že strážníci v některých případech v autech přespávali. „V jednom případě málem promeškali střídání směny, proto použili při jízdě na služebnu neoprávněně majáky,“ vylíčil ředitel. Nadměrná spotřeba byla způsobena tím, že si strážníci v autech přitápěli.

Vedení městské policie se nyní rozhodlo speciální sledovací systém, který využívá systém GPS, nainstalovat do všech 30 vozidel. Proto věří, že se podobné případy nebudou opakovat. Ostravský primátor Petr Kajnar (ČSSD) jako vrchní velitel k celému problému řekl, že podobná zjištění očekával.

„Několikrát jsem si všiml, že auta městské policie stojí zaparkovaná v odlehlých místech. Vedení jsem proto na to upozorňoval,“ uvedl primátor. U ostravské městské policie pracuje celkem 700 zaměstnanců, město její provoz stojí ročně 300 miliónů korun. Sledovací zařízení přijde přibližně na milión korun.