Ve skutečnosti se totiž jednalo o sociální experiment, který odkrývá odvrácenou stranu textilního průmyslu. Ukazuje totiž lidem, za jakých podmínek vzniká levné oblečení.

Autoři experimentu umístili doprostřed berlínského náměstí Alexanderplatz automat, který nabízí kolemjdoucím trička za dvě eura. Jakmile nakupující vhodí minci, je vyzván, aby si vybral velikost trička, jenže místo vysněného levného nákupu čeká zájemce o oděv překvapení.

Na displeji automatu se promítne série fotografií švadlen, které pracují 16 hodin denně za zhruba 3 Kč na hodinu. Poté co lidé zhlédnou prezentaci, mají 20 sekund na rozhodnutí, zda si stále chtějí triko koupit, nebo vhozenou částku věnovat na podporu projektu Fashion Revolution Day. Jeho cílem je odstartovat módní revoluci a rozšířit povědomí o nelidských pracovních podmínkách v továrnách na levný textil.