Článek
Kocourovu volební kampaň spustili dva studenti, kteří tak zareagovali na nespokojenost lidí s dosavadními kandidáty. A trefili se do černého. V pondělí měla Morrisova oficiální facebooková stránka téměř 80 tisíc fanoušků. Américo Zúñiga, nejúspěšnější z ostatních kandidátů, měl příznivců o 50 tisíc méně.
Morris se pochopitelně červencových voleb nemůže zúčastnit a úřad starosty mu tak je zapovězen, ale i tak má celá akce podle jejích tvůrců smysl. Občané mají psát na volební lístky kocourovo jméno nebo na ně nakreslit jeho tvář a dát tak politikům jasný signál o tom, co si o nich myslí.
„Politici tady ve městě nikdy nesplní své sliby,“ řekl jeden ze zakladatelů kocourovy kampaně Jair Cuevas. Jeho kandidát podle něj může naprosto realisticky slíbit, že v případě vítězství bude spát, jíst, zívat a hrát si.
Celkem splnitelně vypadá i hlavní slogan celé kampaně. Morris tvrdí, že „vyčistí město od krys“, což mu jistě mnoho příznivců uvěří. Kocour také bez skrupulí přiznává, že by ve svém úřadu určitě nadělal nepořádek, ale místo toho, aby ho nechal k úklidu ostatním, by ho po sobě alespoň zakryl.
„Tyhle pocity (frustrace politikou) se netýkají jen lidí ve městě Jalapa,“ říká mexická novinářka Melina Zuritová. O kandidujícím kocourovi informovala celá řada mexických médií a dostalo se mu podpory z celé země. Lidé proto doufají, že k podobným projevům nespokojenosti se odhodlají i obyvatelé dalších měst.