Lidé jsou mimozemšťany z dalekého vesmíru, soudí přední britský vědec

Novinky, Jakub Kynčl
Cardiff

Všichni lidé jsou vlastně mimozemšťany, kteří se na Zemi dostali ze vzdálené části vesmíru. To je alespoň teorie předního britského vědce Chandry Wickramasinghea z cardiffské univerzity. Ten tvrdí, že nový průzkum drtivě podporuje teorii, že lidský život započal mimo planetu Zemi. Informoval o tom britský Daily Telegraph.

Astrobiolog Chandra Wickramasinghe má za to, že "zárodky života" byly přineseny na naši planetu před 3,8 miliardy let.  Podle jeho teorie se mikroby z dalekého vesmíru dostaly na Zemi z komet. Poté se rozmnožily a na naší planetě permanentně usadily.

Wickramasinghe tvrdí, že jeho důkazy, publikované v Mezinárodním magazínu astrobiologie, který vydává Cambridge University, jasně ukazují, že veškerý život na Zemi, včetně lidí, není původní, tedy že se na naší planetě nezrodil.

Jsme součástí řetězce

"Ano, všichni jsme vlastně mimozemšťané a sdílíme vesmírný původ. Vždy, když se formuje nový planetární systém, tak si nějaké mikroby najdou cestu na komety. Tam se rozmnoží a "osadí" planety. Jsme tedy součástmi určitého řetězce, který prostupuje značnou částí vesmíru. Důkazy tímto směrem jasně ukazují," tvrdí astrobiolog.

Wickramasinghe věří, že se život na planety dostává právě tímto způsobem. Na některých se udrží a na jiných ne. Uznává ale, že jeho model nevysvětluje, jak vznikly úplné základy života.

Teorií o mimozemském původu života se objevuje více, některé jsou více či méně kontroverzní.