Hlavní obsah

Antireklama na slazené nápoje zvedla žaludek tisícům lidí

– New York
Novinky, BBC, Jakub Kynčl

Již v říjnu se v USA objevily plakáty, které měly za cíl odpudit lidi od slazených nápojů, které přispívají k obezitě. Již plakát sám o sobě vyvolal mnoho debat a videoklip je ještě rozvířil. Video, ze kterého se divákům většinou dělá špatně od žaludku, vyvolalo mnoho nesouhlasných reakcí. Newyorská radnice si však stojí za svým, na vážný problém se musí upozornit za každou cenu.

Antireklama na limonády

 
Článek

"Znechucení? Mnoho lidí si neuvědomuje, jak lehké je přibrat na váze z pití slazených nápojů, džusů, energetických drinků, slazených čajů a slazené kávy. Půl litru nápojů ledového čaje může obsahovat až 12 čajových lžiček cukru," zní text pod videem na oficiálních stránkách kampaně.

Kampaň doprovázená sloganem, který by se dal přeložit jako „Naléváte si kila?“, upozorňuje na miliardy skrytých kalorií, které Američané ročně zbytečně zkonzumují. V USA je přitom pití slazených nápojů rozšířeným zlozvykem, za rok se jich zde vypije téměř 57 miliard litrů.

„Kampaň je záměrně tak ošklivá, chtěli jsme zaujmout pozornost lidí,“ řekla Cathy Nonasová, která má v rámci zdravotního odboru newyorské radnice na starosti oddělení tělesných aktivit a výživy.

Starosta slibuje válku nadváze

„Obezita je velkým problémem a my budeme dělat, co je v našich silách, abychom ji porazili,“ řekla Nonasová s tím, že „tuková“ kampaň je zatím jenom začátek.

Okolo kampaně vznikla i skupina na Facebooku, na které se zaměstnanci radnice snaží lidem poskytovat rady, jak přestat popíjet přeslazené nápoje a své rozhodnutí dodržet.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám