Sklenička vína denně prodlouží život o pět let
Abstinence zdraví sice neškodí, ale život neprodlužuje. Naopak pravidelná dlouhodobá a především umírněná konzumace alkoholu může přidat až pět let života. Nejlepší výsledky jsou pozorovány při konzumaci dvou deci vína, dvou sklenic piva či dvou malých panáků tvrdého alkoholu denně. Dokládá to studie nizozemské Univerzity Wageningen.
Doporučené dávky alkoholu život podle studie prodlužují, větší množství jej ale zkracuje. Ilustrační foto.
FOTO: archiv Mikrosvin.cz, Právo
Mobily provází turisty po rakouských vinných sklepích
Minulý rok se v České republice vyrobilo nejvíce vína v historii. Vínu se daří nejen v Česku, ale i v Rakousku, kde pro milovníky vína připravili průvodce po vinohradech do mobilu. Podle aplikace mohou cykloturisté brázdit od sklípku ke sklípku a nikdy nezabloudí. Více se dozvíte ZDE.pátek 1. května 2009, 12:02
Podle studie sledující čtrnáct set mužů po dobu čtyřiceti let je skutečně pravidelná dlouhodobá konzumace alkoholu prospěšná, ale striktně to platí pouze v případě, že denně člověk nevypije vyšší než doporučenou dávku.
Pokud doporočenou dávku překročí, zdravotní výhody alkoholu jsou ale překryty škodlivými účinky a život se naopak zkracuje.
„Osoby, které konzumovaly pouze víno a dopřávaly si půl sklenice tohoto alkoholu denně, žili asi o dva a půl roku déle než ti, kteří pili pivo či tvrdý alkohol, ale o pět let déle než ti, kteří abstinovali zcela,“ tvrdí autoři studie z nizozemské Univerzity Wageningen.
Koktejl
Otec šesti dětí šel do nemocnice s ledvinovým kamenem, odcházel jako žena
Fotograf Steve Crecelius z Denveru v Coloradu žil jako muž, oženil se a s manželkou společně zplodili šest dětí. Když ale navštívil...
Zloděj natočil kradenou kamerou důkaz proti sobě Video
Hloupost některých zlodějů nezná mezí. Dvacetiletý Američan jménem Houaka Yang ukradl z auta kameru a bez sebemenších obav, že by...
Otec před pádem do řeky zachránil dítě, ale auto ne, dostal za to pokutu
Výlet otce se synem z amerického státu New Jersey minulý čtvrtek málem dopadl tragicky. Když Frank Roder s pětiletým Aidenem dorazili...



