Průzkum se dotázal téměř šesti tisíc lidí z devíti zemí (Austrálie, Brazílie, České republiky, Francie, Kanady, Německa, Nového Zélandu, Spojeného království a Spojených států) na jejich technologické návyky a jeho výsledky byly prezentovány na letošním mezinárodním veletrhu spotřební elektroniky CES (Consumer Electronics Show).

Nejsou důležitými zákazníky

K dalším stížnostem českých respondentů patří zejména to, že se necítí být pro technologické firmy důležitými zákazníky, a rovněž se jim nelíbí produkty navržené speciálně pro jejich věkovou skupinu. Tyto důvody uvedli čeští respondenti nejčastěji ze všech sledovaných zemí. Pro srovnání, nejvíce se cítí být firmami ponižováni respondenti v Austrálii (53 %) a nejméně lidé ze Spojených států (30 %).

Používají mobilní aplikace

Přitom uvedené jednání technologických firem je dle zjištění průzkumu neopodstatněné, neboť pouhých 9 % Čechů nad padesát (nejméně na světě) označuje sama sebe za technologické začátečníky. Daleko nejvíce (87 %) respondentů se považuje za průměrné uživatele, což je opět nejvíce ze všech sledovaných zemí. Téměř všichni čeští respondenti (99 %) pak uvedli, že někdy použili, či dokonce pravidelně používají mobilní aplikace.

Vyvarovat se blahosklonného přístupu

„Technologické společnosti by si měly velice rozmyslet, než začnou oddělovat starší zákazníky od ostatních. Tato skupina zákazníků se časem zvětšuje, má vyšší kupní sílu a dle našeho průzkumu její drtivá většina aktivně používá mobilní zařízení a aplikace. Ač je tedy důležité řešit jejich specifické obavy z technologií, musí to být prováděno s pochopením, a nikoli blahosklonně.“ zdůrazňuje Judith Bitterli, marketingová ředitelka společnosti AVG Technologies.