„Schopnost ovládat nové technologie se stala nutností pro všechny, kteří se poohlížejí po nové práci,“ říká Petr Vidmar, manažer operací poradenské společnosti Hays Czech Republic.

Uchazeči o práci by měli počítat se zvyšujícím se počtem nových pozic s požadavky na digitální dovednosti

Stále více a více obchodů se provádí po internetu, obchodníci zpracovávají velké množství dat, marketéři vyhodnocují kampaně, posílají zákazníkům e-maily, newslettery a promo nabídky. V poslední době firmy rovněž využívají více než pracovníky péče o zákazníky v call centrech podporu na live chatech. Dochází k on-line komunikaci se zákazníky, případně na sociálních sítích.

Britští školáci se naučí programovat

Některé vyspělé státy tomuto trendu přizpůsobují i své vzdělávací systémy. Například na podzim roku 2015 se Velká Británie stane první zemí na světě, která bude mít povinnou výuku programování pro děti od pěti do šestnácti let.

V České republice nedávno vláda schválila dokument nazvaný Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020. Cílem strategie je zapojit moderní technologie do vyučování tak, aby prostupovaly celým procesem výuky na základních školách, nikoli jen v určitých předmětech. Zavést programování pro žáky základních škol povinně od první třídy se ale ministerstvo školství u nás zatím nechystá.

Powerpoint už nestačí

Podle společnosti Hays by uchazeči o práci měli počítat se zvyšujícím se počtem nových pozic s požadavky na digitální dovednosti a neustále si tyto dovednosti zdokonalovat. Nejde již jen o powerpointové prezentace, ale o schopnost vytváření aplikací, zpracování relevantních informací ze sociálních médií či tvorbu digitálního obsahu.

„V současnosti je zapotřebí, aby uchazeči o práci prokázali digitální dovednosti, které odpovídají poslednímu technologickému vývoji v příslušných oborech a průmyslových odvětvích. Rovněž by měli být schopni chápat a akceptovat případné budoucí změny digitálního světa,“ zdůrazňuje Petr Vidmar ze společnosti Hays Czech Republic.