E-mail na první pohled vypadá, jako by pocházel od banky. Útočník v něm vyzývá uživatele, aby se pomocí odkazu ve zprávě přihlásil ke svému účtu. Ve skutečnosti jej ale dovede na podvodné stránky. Pokud do nich uživatel vloží své přihlašovací údaje, rázem dá útočníkovi přístup k jeho účtu.

Na tyto výzvy by v žádném případě lidé neměli reagovat. „Raiffeisenbank žádné e-maily tohoto typu nikdy nerozesílá. Veškerou komunikaci realizujeme prostřednictvím zabezpečených zpráv v rámci internetového bankovnictví,“ varuje na svých internetových stránkách banka.

V případě, že klient postupoval podle podvodného e-mailu, měl by neprodleně kontaktovat banku. Na ni se mohou lidé obrátit také pokud mají pocit, že byl phishingový e-mail doručen do jejich schránky.

Phishing není v Česku tabu

Podobné problémy s hackery a phishingem nejsou v České republice ničím výjimečným.

Loni potrápily podvodné e-maily uživatele aukčního portálu Aukro.cz. Phishingová zpráva vyzývala k obnově registračních údajů, přitom ale uživatele dovedla na falešnou internetovou stránku.  [celá zpráva]

Například v roce 2008 se s podobnými problémy, ale v daleko masovějším měřítku, potýkala také Česká spořitelna. Útočníci se snažili vylákat z jejích klientů přihlašovací údaje, pomocí kterých by se dostali k jejich účtům. [celá zpráva]