CK Dolce Vita byla zapsána do obchodního rejstříku v únoru 2010, pouhý měsíc po tom, co zkrachovala CK Sunny Days. Ve vedení zkrachovalé Dolce Vita figurují stejní lidé, kteří působili ve zkrachovalé Sunny Days.

Stačí se jen podívat do obchodního rejstříku. To ale zřejmě úředníci odpovědní za vydávání koncesí nedělají.

Bankrotáři - recidivisté

CK Dolce Vita tak patří do poměrně početné kategorie tzv. bankrotářů - recidivistů.

Také majitel nedávno zkrachovalé Redgreentours má po úpadku své CK už v rezervě další – Redgreentour agency. Poukázal na to portál Krachycestovek.cz, který monitoruje "praktiky neseriózních a neúspěšných podnikatelů v cestovním ruchu".

CK Dolce Vita vyhlásila úpadek, v Tunisku má 100 klientů

Union pojišťovna oznámila, že zahajuje výplatu nároků poškozených klientů zkrachovalé CK Redgreentours, a to v plné výši. Jak se ale zdá, podnikatel si nechal zadní vrátka.

„K tomuto kroku přistupujeme navzdory naprostému neposkytnutí součinnosti ze strany majitele zkrachovalé společnosti Jaroslava Hlinomaze,“ uvedla Union pojišťovna. Celkový počet poškozených klientů CK Redgreentours dosáhl 1100 a předpokládaná výše vyplaceného pojistného plnění činí více než čtrnáct miliónů korun.

Video

Cestovní kancelář Dolce Vita zkrachovala

Zajímavé je, že Jaroslav Hlinomaz je od dubna majitelem a jednatelem firmy podobného jména - Redgreentour agency se sídlem v pražské Holečkově ulici.

Podobně se zachoval i jednatel loni padlé I. Parkam Holidays Roman Šimek, který v době, kdy už prokazatelně věděl, že jde jeho CK do krachu, založil novou  RS Tour, která dnes nabízí zájezdy, i když za Parkam Holidays zůstali klienti, kteří dodnes nedostali zpět všechny své peníze.

Paradox: Pojistky pojistek

Pády cestovních kanceláří jsou vodou na mlýn pro nabídky nových pojistek. Cestovky totiž sice musí být pojištěny pro případ insolvence, v některých případech se však stalo, že lidé dostali až po mnoha měsících jen část pojistného plnění.

A tak například jedna z pojišťoven přišla s tím, že za pár korun denně umožňuje de facto pojištění pojistky, to znamená, že si připojistíte rychlejší vyřízení v případě krachu cestovky.

Jiná firma, jeden z největších prodejců zájezdů přes internet, zase přispěchala s nabídkou pojistky, která poškozeným klientům nabídne poukaz na nákup nového zájezdu v hodnotě původního pobytu, a společnost za ně vyřeší jednání s pojišťovnou.

Jenže pokud pojišťovna neuzná stoprocentní plnění, ale třeba jen třicetiprocentní, tak si i u internetového prodejce musíte zbytek u náhradní dovolené stejně doplatit.

I když je pojištění CK povinné, lidi nechrání

Pojišťovny dnes v případech, kdy lidé nedostali zpět vše, co zaplatili, tvrdí, že nestačil pojistný limit; ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) zase oponuje, že je to věc pojišťovny, aby si hlídala ekonomickou bilanci CK.

Protiargumentem zase je, že právě MMR a živnostenské úřady si málo hlídají, kdo cestovky u nás rozjíždí a komu vlastně vydávají koncese.