Článek
„Zimní pneumatiky by samozřejmě měly být povinné po celé období bez výjimky. Předešlo by se tak spekulacím,“ připustil pro Právo několikanásobný vítěz Rallye Dakar Karel Loprais, který je přitom zároveň poradcem ministra dopravy pro bezpečnost silničního provozu.
Na otázku, proč tedy ministerstvo na ustanovení tak urputně trvá a nepracuje na odstranění nejednoznačného výkladu, připustil, že by se o zavedení povinnosti zimních pneu mělo uvažovat. Podle něho má ale teď ministerstvo jiné starosti.
Na otázku, proč tedy ministerstvo na ustanovení tak urputně trvá a nepracuje na odstranění nejednoznačného výkladu, připustil, že by se o zavedení povinnosti zimních pneu mělo uvažovat. Podle něho má ale teď ministerstvo jiné starosti.
Z povinnosti mít zimní pneumatiky, která ale platí jen při předpokladu, že se zhorší podmínky a počasí, je rozpačitá i dopravní policie, která musela žádat ministerstvo, aby určujícím způsobem vyložilo, jak toto ustanovení na silnicích vlastně aplikovat.
Od paskvilu se policie distancuje
„Současné řešení je nešťastné. Současné ustanovení je výsledkem kompromisu z jednání, která už neprobíhala na úrovni policie a ministerstva, ale v dalším legislativním procesu. My jsme navrhovali pevně danou povinnost po celé zimní období, tak jak to platí v Rakousku,“ řekl Právu šéf dopravky Leoš Tržil.
Podle něho by policie, kdyby povinnost platila po celou dobu bez výjimky, stejně nedělala kontroly na zimní pneumatiky v okamžiku, kdy by venku bylo 15 stupňů.
Podle něho by policie, kdyby povinnost platila po celou dobu bez výjimky, stejně nedělala kontroly na zimní pneumatiky v okamžiku, kdy by venku bylo 15 stupňů.
„Dnes to budeme dělat tak, že zimní pneumatiky budeme kontrolovat, když bude sjízdnost opravdu kvůli zimě jednoznačně vážná, a opravdu bude nutné, aby řidiči jeli na zimních pneu. S klesající teplotou bude růst naše pozornost na obutí,“ dodal Tržil.