Článek
„Firma oslovuje stavební společnosti, aby jí ukázaly možná řešení pro jejich nové prostory. Rozhodují se mezi Slovenskem, Polskem a Českem,“ cituje deník zdroj, který je obeznámený s plány automobilky.
Hospodárske noviny si však kladou otázku, zda se jedná o logistický sklad, doplňkovou výrobu nebo přímo o továrnu na výrobu aut. Podle listu je reálnější výroba automobilů. Výrobní kapacity Jaguar Land Rover, která patří indické Tata Motors, totiž jedou na plné obrátky a firma je potřebuje rozšířit.
Původně se uvažovalo o závodu na americkém kontinentu nebo v Británii, ale nyní je údajně reálnější kontinentální Evropa.
„Budeme pokračovat ve vyhodnocování příležitostí k rozšíření výroby, a to především na trzích s růstovým potenciálem,“ uvedla zástupkyně automobilky pro magazín Automotive News Europe.
Podle odborníků by střední Evropa byla pro automobilku logickou volbou. „Vlastník Tata Motors je automobilka, která svůj úspěch založila na nízké ceně a nákladech. Rozšíření výroby ve střední Evropě proto může být logický krok,“ domnívá se analytik Ivan Paule.