Hlavní obsah

Cesta vlakem na Slovensko zlevní. RegioJet vyjede už v říjnu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Díky konkurenci železničních dopravců bude letos cesta například do zimních Tater o něco levnější. Na trasu vyjede od půli října RegioJet, v prosinci i Leo Express. České dráhy na lince do Košic v zimě nasadí rychlejší pendolina.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Příjezd vlaku na pražské Hlavní nádraží

Článek

Majitel žlutých vlaků RegioJet Radim Jančura se rozhodl, že jeden pár vlaků bude jezdit z Prahy až do Košic už od poloviny října. Původně přitom plánoval protáhnout ranní spoj Praha - Žilina až v polovině prosince stejně jako konkurenční Leo Express, sdělila mluvčí Petra Nováková v tiskové zprávě. Cena jízdenek má začínat na devíti eurech (248 korun).

Přes den už nyní jezdí na východní Slovensko České dráhy s vlakem EuroCity Košičan. Jančurův vlak vyjíždí z Prahy v 7:44, do Košic dojede za necelých osm hodin. Za Žilinou zastaví ještě ve Vrútkách, Ružomberku, Liptovském Mikuláši, Štrbě, Popradu a Kysaku.

Z Košic bude vyjíždět v 7:24 a do Prahy dojede v 16:16. Ceny jízdenek za devět eur mají být zaváděcí. Jsou dokonce levnější než část jízdenek z Prahy do Ostravy, přičemž do Košic ujede vlak dvojnásobnou vzdálenost. Cena je taktéž zhruba poloviční proti jízdenkám Českých drah.

ČD konkurují rychlostí

Vzhledem k nástupu konkurence na téměř 700 kilometrů dlouhou trasu mění strategii i České dráhy, které od prosince nasadí místo klasické soupravy Košičanu pendolino, díky čemuž budou nejrychlejším dopravcem na dané trase. Z Prahy budou vyjíždět mezi šestou a sedmou hodinou ranní a v Košicích by měl být vlak po druhé hodině odpolední. Zpět by se měl z Košic vracet po třetí hodině odpolední a dorazit do Prahy mezi desátou a jedenáctou večerní. Na trasu vyjede od prosince i Leo Express.

RegioJet by měl jezdit od prosince také na čistě vnitrostátní slovenské hlavní trati z Bratislavy přes Žilinu do Košic. Na jaře Jančura uvedl, že plánuje čtyři páry vlaků, tedy stejný počet, jaký má slovenský státní dopravce ZSSK ve spojích InterCity.

Reklama

Související články

Leo Express prodělává 63,6 miliónu

Soukromý železniční dopravce Leo Express v letošním prvním pololetí snížil ztrátu na 63,6 miliónu korun z 86,6 miliónu před rokem. Ziskový je zatím jen na nově...

Výběr článků

Načítám