Hlavní obsah

Na internetu se prodávaly brambory za 11 korun. Za tři dny lidé nakoupili tři tuny

Právo, Aleš Fuksa

Výraznou odezvu měla nabídka neobvyklého sortimentu na jednom ze slevových internetových portálů. Nabízel kvalitní české brambory z Vysočiny, kilo za jedenáct korun.

Foto: Archiv Právo

Upoutávka na zlevněné brambory hlásí vyprodáno.

Článek

Vedle slevových akcí na levné zájezdy, lázeňské pobyty a různé volnočasové aktivity vypadala nabídka brambor spíše jako „pěst na oko“. Své zákazníky si ale našla. Za pouhé tři dny nakoupili lidé od pěstitele více než tři tuny této zemědělské plodiny.

„Zájem nás docela překvapil. Původně jsme měli přichystaných čtyřicet padesát pytlů po pětadvaceti kilogramech. Ale jsme připraveni i na tuto situaci, máme zásoby,“ řekl Právu zemědělec Pavel Pichler, který se pro spolupráci se slevovým serverem rozhodl.

Sázka vyšla

„Je vidět, že v dnešní době si zákazníci dobře uvědomují, že tuzemské produkty jsou daleko kvalitnější než zahraniční, kterých jsou plné obchodní řetězce. Za tuto kvalitu jsou ochotni si také připlatit,“ dodal.

Sázka na slevový portál se tedy zemědělcům z Vysočiny vyplatila, stejně jako další akce, kterými se Pichler snaží propagovat české brambory. Jednou z nich jsou Slavnosti brambor, které v září poprvé uspořádal na farmě Eden v Bystřici nad Pernštejnem. K velkému zájmu zákazníků přispěl zřejmě i fakt, že letošní úroda brambor byla nejnižší za desítky let. V obchodech proto jejich cena vyletěla až na dvojnásobek.

Jedny z nejlevnějších nabízejí obchodní řetězce po slevě za 12,45 Kč za kilo. Většinou však cena nejde pod čtrnáct korun. Za čtrnáct a více korun nakoupí zákazníci brambory i od prodejců, kteří pendlují po vesnicích s dodávkami.

Brambory na štědrovečerní salát

„Pro slevové portály jsou brambory sice nezvyklým sortimentem, ale na druhou stranu proč nedopřát zákazníkům změnu – tedy slevu na potravině, která tvoří takřka každodenní součást našeho jídelníčku. Proto jsme se rozhodli přijít s touto nabídkou a zájem je obrovský,“ uvedl k nezvyklému kroku Jiří Švirák, jednatel společnosti Blue 88, která portál provozuje.

Doba internetové slevy na brambory nebyla vybraná náhodně, a to kvůli předvánoční přípravě bramborových salátů ke štědrovečerní večeři. Švirák přiznal, že po boomu brambor se hodlá slevový portál více zaměřit i na další farmářské a lokální produkty. „Uvidíme, zda se slevový portál může stát konkurencí pro běžné obchody,“ dodal.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám